Wednesday, November 18, 2009

Terusiknya hati ini....

Petang Isnin balik kerja seperti biasa, tgh duk melipat kain dpt call dr my fren, Shida yg dia rasa sakit² badan dek panas badan n minta dihantar ke klinik...Since time 2 dia kt area Pudu, menunggu kwn so aku x dpt buat apa²la, tggu sehingga dia smpi ke Putrajaya....otw dia balik umh, dia keep on call sambil nangis² sbb dh x tahan sgt....Masuk jer Maghrib, aku terus jamah kurma n air masak utk berbuka puasa...Usai berbuka, aku terus solat...Sedang solat, Shida sampai umh...tgh bersiap dia dh mula meraung² minta aku cepat sbb dh x tahan sgt....Bertemankan kwnnya, aku g klinik berhampiran dgn umh....Pulang ke rumah, aku suapkan dia roti ckit n air buat lapik perut sblm mkn ubt...Jenuh kena paksa, smpi aku terpaksa telefon mak ayhnya di Sibu, barula dia makan.....Mlm tu tdo skejap² sbb badan dia masih panas, n dia rasa x selesa...sekejap dia rasa bdn panas, sekejap rasa sejuk sgt...Aku plak berdua je dgn dia, serba salah dbuatnya....risau terjadi benda yg bkn².....
Esoknya, iaitu ari Selasa Shida dh boleh bgn n bergerak ke dapur (lega sgt rasa time ni)....lepas je dia mkn nasi utk tghari, dia call bgtau dia mula muntah² plak....Aku plak tgh bz kt ofis, ada urusan keje kt luar n event kt ofis lagi, lebih rasa serba salah utk balik awal....Disebbkan Shida dh smpi menangis², aku pulang jugak ke rumah n terus bwk g klinik kt presint 9 (terowong)...Di klinikpn dia masih lagi muntah²....Selesai berjumpa dgn Dr. Rosli aku g beli air oren n 100 plus....balik je ke rumah Shida tdo....sambil² tu aku bersihkan diri,solat, basuh kain, jemur kain n masakkn bubur nasi utk dia.......Dia jamah separuh mangkuk bubur n separuh biji kurma sblm dia rasa nk muntah semula....aku sapula minyak angin di kepala, leher n belakang dia....Alhamdulillah dia x jadi muntah n terus terlelap....sambil dia tido, aku selesaikan solat Isyak, bersihkan dapur n gosok baju utk esok....Hampir kul 10 mlm dia bangun dr tdo n bgtau nk jumpa kwn dia...Sungguh rasa nk marah sgt time ni, muka dh merah tahan perasaan marah....bila dia tetap berdegil kata nk jumpa n minta aku hantar, aku terus marahkn dia....Dalam keadaan dia yg nk bgnpn x larat, tergamak dia mintak nk jumpa kwn dia tu...wpun cinta menguasai diri, tp tolongla hargai diri tu dulu....mak ayah dia kt Sarawak tu duk risaukan dia, aku yg depan mata ni duk risaukan dia,adik² diapun duk risaukandia, dia plak minta nk jumpa kwn dia n risaukan pakaian kawan dia tu...owh, rasa mmg dh x boleh bertoleransi lg dah....bergenang airmata ni time marah²kan dia mlm td....
Sampai ke ofis pagi td, aku luahkan kt kwn ofis sbb dorang tau aku kuar awl smlm....masih berbaki rasa amarahku ini....

No comments: