Monday, January 18, 2010

Balik Ipoh...




Alhamdulillah jam 11 mlm ari Jumaat yg lepas, aku selamat smpi Ipoh....borak² sekejap dgn keluarga sblm aku msk tidur jam 1 pagi...Esoknya usai Solat Subuh ingt nk tido sekejap tp bapak panggil minta tolong jaga anak sedaraku, Alya memandangkan arini abg Man nk pindah n kak Fiza plak bekerja....So, tinggalla aku, mak n Alya kt umah...bergilir² jaga Alya dgn mak...bila mak mengemas umh, aku jaga Alya....bila aku masak, mak plak jaga Alya....first time mandikan Alya, risau gak sbb Alya ni ssh nk keluar dr bilik air disbbkan dia cukup suka main air....Seharian mengasuh Alya, kiranya pengalaman yg berguna buat diriku...Paling best saat nk tidurkan dia...disbbkan dia dh tido jam 9 pagi so lepas masak aku bagi dia minum susu....tgk mata n tingkah laku dia mmg x gaya org nk tido...disbbkan akupn dh kepenatan smbl bg dia susu, aku peluk erat tubuh kecilnya smbl bercerita dgn dia....sedar² tgnku yg dia sedang pegang tiba² jatuh...rupa²nya si tecik ini dh selamat tido....leganya rasa sbb akupn leh rest sama...hehehe.....petang tu mak sedara aku dtg ke rumah, n ada sepupu yg baru berkahwin bulan 12 aritu dtg memperkenalkan isterinya juga...

Malam tu sedang aku ber'ym' dgn sepupu ku, aku menerima perkhabaran kurang enak dr bakal adik iparku....Mudah²an semuanya selamat n suami Ela cepat sembuh n kuat semangat juangnya...Amin Amin...

Ari Ahad, lepas joging mak, bapak n aku g amik Alya kt umh barunya....diapn nampak je kami smpi mulala tunjuk laku....mama dia ajak mandipn dia x nk n menjerit²....Dia siap jer berbaju, terus dia pegang tgnku n ajak jalan kt luar...siap melambai pada mama n babah dia lagi...senang betul si tecik ni nk bawak jalan...dlm kereta, jenuh layan dia berbual....tengah arinya ada kenduri cukur jambul di Manjoi...dari Manjoi, kitaorg terus ke hospital melawat Ijam.....

Jam 5 ptg aku gerak balik ke Putrajaya....huhuhu, x best betoi...

No comments: