Friday, October 29, 2010

Kenapa saya sayang adik saya....


Meh list down sebab2 nya....


1) saya hanya punya sorang adik sahaja

2) wpun umur saya dh lbh 25 thn, tp bila kami berdua bergurau mcm budak kecik....kdg2 duk atas riba, kejap men kejar2, kejap men nyorok2....

3) wpun dia adalah adik, tp dia lbh concern n 'peka' dgn keadaan sekeliling....

4) adik saya penah eksiden ketika kami sama2 belajar di uniten dulu.....time melawat kawasan kejadian n melihat motornya, hancur luluh n terus saya menangis kerana risaukan keadaan adik saya...time tu perasaan kasih saya pd adik amatla tebal.....saya sanggup korbankan masa ke kelas, study week utk menemani dia di hospital n saya sentiasa menyuapkan adik saya makan....

5) saya selalu tewas dgn permintaan adik saya...cthnya dia request nk baju atau apa2, pasti saya akan tunaikan cuma antara cepat atau lambat sahaja...

6) kami seringkali meluahkan apa2 yg tersirat sama ada sedih mahupun gembira....kdg2 adik saya juga merangkap penasihat kepada diri saya....

7) setiap kali bershopping brg rumah dgn adik saya, pasti adik saya akan mencatu perbelanjaan saya....(save duit, hehehe)

8) adik saya sntiasa on setiap kali saya ajak dia balik Ipoh....

9) adik saya sentiasa tidak mengecewakan apa jua permintaan saya....

10) wpun saya ni byk ragam, tp adik saya tetap melayan kerenah kakak dia ni dgn penuh kesabaran....

No comments: