Monday, October 4, 2010

Syukur n gembira sangat....(^_^)

Ruang dapur

Ruang Tamu

Bilik utama


Maaf sesgt sbb dh lama x update...mmm, ntahla mcm x berapa ada mood sgt....nk kata bz sgt x jugak, tp entahla mmg mood swing ckit...ekekeke...
Ok, nak story plak nih....ari Isnin lepas time2 lunch mcm tu aku sesajala bukak email ofis sblm aku rehat...sekali dpt email dr BPH...dup dap jgk la berdebar sbb takut permohonan atau rayuan ditolak...sekali email tu minta aku ke BPH dgn kadar segera utk amik dokumen....syukur Alhamdulillah n terasa girang di hati....

Pas lunch akupn ke BPH......ari pertama aku setelkan dokumen2 jer.....target nk amik kunci dlm mggu seterusnya tp bila tgk2 semula jadual n ditambah plak dgn sesi Parlimen dh nk bermula semula so aku amat pasti yg aku akan bz....so aku perlu setelkan mggu tu jugak tp dlm keadaan yg slow n steady jer....nk amik cuti terasa sayang....so aku amik masa time rehat jer la utk berkejar ke sana n ke sini.....ari seterusnya aku ke Anjung utk byr deposit TNB.....time ni berbelah bagi nk terus ke Salak Tinggi ke x....disbbkan masa rehat masih ada, aku inform boss masuk lewat ckit n terus ke Salak Tinggi utk byr deposit SYABAS.....esoknya g byr deposit umh n submit form kt BPH.....ari Jumaat dh dpt kunci...syukur Alhamdulillah...

Ptg Jumaat, buat kali pertama aku menjejakkan kaki ke rumah baru.....mengadap ke bukit, terasa aman n damai je bila ditiup angin sepoi2 bahasa......

Esoknya lepas hadiri jemputan open house, aku ke Mydin beli barang2 utk cuci umah.......hantar kt umah sat sblm gerak balik.....oh ye, time nk anta brg tu aku realize yg jiran sblh dh pindah....lega rasanya bila tgk kt sebelah dh ada org...so ada keberanian ckitla kalo nk pi sensorang....

Ari Ahad tu sekali lg hadiri jemputan open house.....lepas tu ke Carrefour beli brg ckit n terus ke rumah baru.....mula sapu2 sampah n pastu mencuci......mula2 ingt nk mop dapur jer, tgk jam baru kul 6.15 ptg....apalagi, akupn lajakkan ke ruang tamu.......siap2 semua dlm kul 6.45 ptg.....br nk balik, abg Ji kol bgtau dh ada kt area Alamanda.....so akupn tggu dia kt bawah....bwk dia masuk umh baru n dia perbetulkan kunci tingkap yg aku x reti cemana fungsinya.....thank u bro.....

So, misi mggu ini adalah utk cuci bilik, bilik air n tingkap.....hopefully dpt setelkan sblm mak bapak dtg....hehehe




No comments: