Wednesday, February 9, 2011

Alkisahnya.....

Peristiwa ni berlaku hujung minggu yg lalu...

Alkisahnya petang Sabtu tu chenta hati aka my hubby text me bertanya samada dh gerak balik ke?mmm, as usual suamiku tu kadang2 selalu terlupakan hari...soalan tu sepatutnya di tanya pada keesokkan arinya iaitu hari Ahad memandangkan kekasih hatinya aka me akan pulang semula ke Putrajaya...then aku reply tp as usual kalo pukul 5 mcm tu my hubby mmg xde coverage so aku juz ignore kan jer la....

Sampai pukul 7 lebih tgk msg msh xde report, then aku text my hubby sekali lagi tanya dh balik keje ker?kali ni msg ku pending.....dalam pukul 8 barulah 1 sahaja msg ku yg delivered, time ni aku masih under control lg.....Berita jam 8 pn bermula, time ni dh rasa len ckit sbb selalunya kelazimannya my hubby akan text me tp masih xde sebarang sms pn yg diterima, malah sms sebelum nipn masih pending....Jam 8.30 mlm, try call hubby tp x dpt...smpi la ke tengah mlm langsung x dpt dihubungi....Lantas aku hubungi adik iparku kerana lazimnnya hubby akan bgtau dia kalo ada apa2 (owh, hubby ku itu xkn skali2 menghubungi ku menggunakan no kwn dia) namun adik iparku bgtau xde dpt sebarang khabarpun....bila menginjak ke tengah malam hatiku makin risau, berdebar2 n mknpn x lalu.....sebelum tdo ku berharap sesgt agar hubby menghubungiku n memberi sebarang khabar...

Bangun pagi esoknya rasa nk menangis (bkn nak lagi tp mmg dh nangispn. huwaa) bila tgk hp xde sebarang missed call atau sms....masih bersabar n tabah lagi masuk ari Ahad tu dgn harapan mlm nanti hubby kirim khabarnya....Menjelang ptg ketika dlm perjalanan ke Putrajaya hati berharap sgt mendapat perkhabaran dr hubby namun x de juga....Berulangkali keresahan ku nyatakan kepada adik iparku n at last aku terpaksa hubungi mertuaku....Time ni rasa nk menangis jer sbb aku risaukan suamiku yg berada nun jauh di sana, berat sgt nk balik ke Putrajaya time nih....dlm pukul 10 lebih, mertua hubungiku bgtau hp suamiku hilang di ambil org, time ni rasa syukur sgt2 sbb tau hubby selamat...Alhamdulillah....x lama lepas tu adik iparku text bgtau hubby ada sms dia menggunakan hp kwn utk khbarkan yg dia kehilangan hp n pesan yg dia akan hubungi aku esok (Isnin)....mmm time ni ada rasa terkilan jugak kenapa hubby x text aku bgtau sendiri...kiranya dh dlm mode merajuk...:-(

Dan AKHIRNYA mlm semalam barulah suamiku menjelaskan segalanya...huhuhu sedih sbb sekali lagi hubby kehilangan hp nya....plz berhati2 lagi next time ye abg, i'll keep on reminding u everyday......

No comments: