Monday, February 28, 2011

Ari Isnin...


Bismillah n salam di pagi Isnin....




xde cite sgt pn, juz nk kembalikan semula mood ke Putrajaya setelah balik ke Ipoh minggu lepas...walaupun terasa sekejap sgt, tp tetap kena menunggu minggu yg akan dtg utk bertemu dgn en. suami.....(oh ye, sy dan suami PJJ dan berjumpa hanya 2 minggu sekali)....org sekeliling selalu bertanya apa perasaan sy berjauhan dgn suami?Perasaan sy adalah teramat sayu dan sedih namun kata-kata suami adalah kekuatan buat saya sebab saya tau dia juga memerlukan sokongan dr saya juga......Andai saya lemah dan x mampu bertahan, maka lemahla juga dirinya...(oh tidak, tiba2 terasa mata bergenang)....Jadi saya perlu kuat n tabah utk suamiku jua....Beginila perasaan bila hari pertama sy dan suami berjauhan semula n akan kembali ok selepas 2-3 ari.... ;-)




Semalam time menghantar suami, sempat suami text tanya sy menangis ker?mm, saya tidak menangis tp pipi sy terasa gatal (siyes mmg sy x nangis yer tuan puan)...sy penah bertekad utk tidak sekali-kali menangis di depan suami disebabkan kami berjauhan ni (sebab lain xpe kan?hehehe)....saya tau suami mahupun keluarga sy juga risaukan sy sendirian di sini tp percayalah doa dari kalian akan menguatkan diri saya yang berada di perantauan.....Penah terjadi insiden minggu lepas bila saya sakit n x sempat memberitahu kepada suami yg sy dh sampai di rumah membuatkan dirinya call sy n tahu keadaan sy yg sakit....perkara ini amatlah tidak menyenangkan dirinya...apa yg saya buat?saya gagahkan juga diri ini utk terus bangun n terus kemas rumah....bila peluh dh mula keluar, barula saya rasa kembali sihat....Dalam pukul 8 lbh sebelum suami pergi mesyuarat, sekali lagi dia menghubungiku dan x percaya isterinya ini sudah ok......




Pagi ni setelah smpi di Putrajaya, seperti biasa bapak n suami akan sentiasa berpesan agar aku sentiasa menjaga diri n kesihatan sebaiknya...Insya-Allah anakanda n isterimu ini akan menjaga diri sebaiknya....doa2kan yg terbaik buat anakanda n isteri abg ni yer.....



2 comments:

A.I.N said...

jgn sedih2 zira, paling penting org yg kite sayang sentiase mengambil berat kat kite walaupun bjauhan..:)

azira rais said...

Ain,
Ain ckp cenggitu lg rasa mcm nk nangis...huwaaa....org yg dekat amik berat kt kita x?hehehe