Friday, October 5, 2012

Bila Nak Bagi Safiyya Adik??

Bismillah dan salam buat semua.....


Jeng jeng jeng, pagi Jumaat yg penuh suspen...hehehe, sebenarnya saya belum pregnant lagi. Actually saya rasa rindu sesangat momen2 mengandung dahulu, rindu pegang dan usap2 perut, rindu perut bergerak2, rindu tendangan dan sikuan manja dari anak di dalam rahim, rindu akan segala-galanya. Tapi sebelum nak menempuh alam yg indah itu, terlebih dahulu saya mengalami fasa yg penuh ujian (kandungan dahulu la)...fasa yg serba x lalu nak makan, masak dan segalanya...Semoga yg akan datang saya x mengalami lagi insiden keluar coklat2 di awal kehamilan, huhuhu....penuh suspen, mendebarkan dan penuh dengan airmata...Lebih menakutkan time nak bersalin...saya masih ingat lagi betapa saya x bersedia lagi nak ditolak masuk ke labour room sampaikan berkali2 saya minta nurse tangguhkan dahulu sebab saya nak tidur (ada hati nak tidur, padahal dah x keruan menahan sakit n jalan dah bukak 6 cm)

Bila dengar kawan2 dan kakak ipar dah mengandung semula, rasa best plak mendengarnya. Adik ipar pun dah mula bertanya bila nak bagi Safiyya adik? daddy Safiyya apatah lagi kan, pantang Safiyya manja sikit mesti dikatanya kena cepat2 bagi adik supaya x manja terlebih. Dahulu ketika Safiyya di usia sebelum 6 bulan bukan kemain dia menghisap jari kakinya sampaikan mak saya dah suspen melihatnya....hehehe, ternyata orang lain yg hisap kaki orang lain yg dapat adik dulu. Kuasa Allah mengatasi segalanya.

Bagi saya pula, kami tidak merancang dan bersedia menerima ahli baru bila2 masa. Namun saya sedar di sebalik kesediaan saya untuk ke arah itu, saya yakin Allah Taala punya perancangan yg terbaik buat kami sekeluarga. Insya-Allah ada rezeki adalah adik Safiyya nanti....Amin.... (^_^)



Safiyya dalam perut umi time nih, rindunya....


p/s:
berangan nak mengandung, tapi cik P x kunjung2 tiba lagi ate cemana tuh??.....hehehehe


No comments: