Monday, April 26, 2010

Penat...

tu la perkataan pertama yg aku leh ungkapkan di pagi ari Isnin.....selalunya seawal pagi aku update blog, tp disbbkan bz ckit beserta dgn mood yg belum dtg sbbkn aku lmbt ckit nk update...last week aku blk ke Ipoh dgn adikku....Alhamdulillah, balik kali ni aku dpt selesaikan a few things utk wedding aku...

Ari Sabtu tu, seawal pg kuar g joging dulu...almaklumla dh lama sgt x joging...lepas breakfast br la blk umh....x lama lps tu, Alya dtg...mmg amat gumbira melayan si kecik ni sbb telatah dia mmg menghiburkan.....dia dh pandai tafsirkan arahan kita, tnyla mana mata, mulut, tgn, kaki semua pasti ditunjukkannya....suruhla dia tutup tv n kipas, dia pasti buat....smbl naik tangga, kita kira one two three, mesti dia akan ikut jgk tp dlm dialek jermannya la....dh pandai nk ikut perilaku kita bila bg mkn ayam, kucing atau ada bunyi cicak....bila dia dlm mood nk tdo, kena bacakan buku utk dia n kdg2 dia akan tunjuk mana2 anggota bdn kita smbl tny "apa"?so kenala jwb supaya dia leh ingat.....so far setiap kali balik, ni antara perkara yg buatkan diri ini meronta2 nk blk sbbnya nk layan si tecik Alya....suka nk picit2 pipi dia smbl dia menjerit marah, ehhehe....

Pas Zuhur, aku teruskan misi utk mencari baju nikah utk tunang.....setelah pegi ke beberapa kedai, akhirnya jumpa juga dgn warna yg seakan2.....rupanya warna putihpn ada byk jenis.....Pas solat Asar, keluar semula...misi kali ni adalah utk survey pakej perkahwinan....niat di hati nk survey, tp dh g kedia pertama terus terbekenan dgn pakej yg ditawarkan...so kami putuskan utk amik perkhidmatan yg disediakan....cuma bab kasut jer la aku x berapa berkenan sbbnya dh lama sgt aku x pki heel n aku kekok utk pki heel....(perlukah aku beli kasut spare yg rendah in case tetiba aku berubah fkrn???, mmm nntila akan difkrkan)....mlm tu aku spent masa duduk kt umh jer dgn famili terchenta.....

Ari Ahad, plan asalnya nk g joging...tp disbbkan ada 'masalah' maka terpaksa cancel dan berganti dgn sarapan sahaja.....time masak tghari Alya dtg sekali lg, hurrey hurrey....pas mkn tghari dia dh zzzz.....pas layan Nona n solat, aku tdo sat dgn Alya memandangkan aku malas nk ikt abg aku g men boling...apa lg, bertolak2 la aku dgn Alya kt katil...sekejap kaki dia naik atas peha aku, sekejap naik kt perut aku...sekejap rasa dia mcm tendang aku....(iskh, lasak gak si tecik nih)....pas Asar, aku melepaskn keinginan utk mkn aiskrim...terima kasih kepada tunang sbb layan keinginan yg macam2....sblm blk, sempat singgah kt area Padang ipoh utk mkn n minum ptg.....

Pas maghrib (Maghrib ke Isyak boleh diistilahkan), dlm kul 9 aku n adik aku gerak balik....smpi umh abg kt Kota Damansara dlm kul 11 lbh.....smpi jer abg Ei bgtau Yana nk tdo dgn aku, so akupn tdo jerla dgn Yana.....Yana dh tdopn time aku smpi....ni lg sorang tdo lasak, sekejap melintang, sekejap meniarap tp sib bek kaki x naik kt bdn aku.....di kala aku dh nk terlena, Yana bgn n amik hp aku...may b dia terkejut kot nape tetiba kt tgn dia ada hp....pastu aku amik hp aku n peluk dia n smbg zzzzz....pg td aku tersedar bila jam loceng Yana berbunyi kul 5.50 pg....aku saja biarkan sbb nk tgk reaksi dia.....Yana bgn n tutup jam tu, ehehhehe normal la tu kn.....kul 6 pg aku bgn br aku gerakkan Yana.....dia bgn n terus pegi blk mama dia utk mandi....dia dh bersiap dia masuk blk aku n borak2 kejap.....soalan pertama dia tny, "kenapa Chik ya tdo umh Yana sehari jer?"....gulp, soalan ni amat payah utk aku jwb....aku terangkan ckit situasi aku n aku bgtau Yana yg aku akan dtg tdo umh Yana lg bila aku cuti n Yana xde sekolah....bila Yana setuju, then barula ok.....kalo dia x puas ati, silap2 dia nangis (part ni paling payah sbb silap2 aku yg sebak dgr rayuan dia tu).....

really miss anak2 sedara aku....

4 comments:

Anonymous said...

close nye anak2 sedara ngan zira... tuu... pasal Cik Ya dia suka dak2...betul x?

Unknown said...

zira, caner nak follow zira?takde column follower pun..

A.I.N said...

yelah zira. mcmane nk fllow nih? anyway, welkam tu mai blog..he3

azira rais said...

Anonymous : yup, mmg suka sgt dgn budak2 nih...
Adlina : orait nanti akan diwujudkan...
Nuzul : harap bersabar ye...hehee