Monday, May 3, 2010

Progress...

Pagi ni nmpknya aku kurang sihat ckit, duk terbatuk2 jer....Mlm td smpi KL kul 12 lebey, jalan punyala jam...pegi-blk Ipohpn jalan jam, mmg aku surrender la utk berjaga utk temankan adik aku....pg ni gerak dr Kota Damansara terus ke ofis, mmg smpi awl la....sib bek pg td Yana x tny soklan cepumas lg, agaknya dia dh faham kot..hehehe

Ok, back to the topic....Akhirnya setelah survey mensurvey, aku dh decide door gift apa utk diberi nanti....Sebaik jer decide, terus jer mencurah2 idea lain..(kena tulis cepat dlm buku merah sblm aku lupa)....ari Sabtu x dpt survey byk tmpt sbb byk kedai yg tutup sbb ari pekerja kot...Ari Ahad barula dpt smbg survey n terus aku decide setelah aku tgk harga dia ok n dlm bajet yg aku kehendaki....TQ to bapak sbb temankan anakanda ni dlm misinya....Aku khbrkan kepada ibuku n nampaknya mak bersetuju dgn pilihan ku itu.....mak x dpt ikut sama aritu sbb badan mak masih sakit2gara2 terjatuh pg sabtu tu....

Misi seterusnya, akan dtg bila aku pulang lg ke Ipoh....now nk kena tanya abg ku psl sticker, confirmkan psl kad n jurugambar....Bapak ada bgtau harga yg dikenakan oleh kwn abgku nanti, tp aku x pay attention...maka akupn terlupa, hehehe....

Owh ye, mggu ni ada agenda nk ke PD tp masih samar2 lg...dh 5 mggu rasanya aku x menghabiskan hujung mggu ku di Putrajaya.....bkn x nk spent masa utk sahabatku, tp ketahuilah yg aku rasa amat janggal n kekok sekali berada di tengah2 keluarganya...so better utk aku asingkan diri, hopefully she understand even not now but soon....mudah2an cepatla aku dpt kuarters, amatla tidak selesa bila berada di tgh2 keluarga org lain wpun dorang dh anggap aku mcm keluarga sndiri tp aku tetap mengatakan X SELESA....tunggu masa utk keluar tp abg2ku n tunangku risau plak aku kena duk sorang², huhuhu...rasanya ok kot, jgn la risau sgt...i will survive, ehheehe


* Disebabkan insiden mak jatuh kt dapur pagi sabtu tu, adikku pesan kt mak, lainkali kalo nk jalan kt dapur tu pastikan lampu dibuka...apa guna lampu kalo x guna....harap2 mak lebih berhati2 n sentiasa beringat coz I love u mum...
* Sepanjang kt umah, adikku asyik mengusikku sbb aku tdo otw ke Ipoh...aku cuma sedar n dialogku hanyalah "Brekla pelan², jgn tekan mengejut jer", pastu sambung tdo semula...ehehee
* Mendapat perkhabaran yg kakak iparku, Kak Fiza berbadan dua...Alhamdulillah, syukur...makin bertambahla anak sedaraku....mak ckp "pttla Alya duk hisap kaki dia baru2 ni...bila mak ckp Alya nk adik x?terus dia hisap kaki dia sambil baring² n gelak².....
* Seronok bila ingat telatah Alya yg main dgn bayang² dia...mmg lucu hbs, semuapn ketawa tgk aksi dia....enjoy some pic of lil' princess....



No comments: