Thursday, June 23, 2011

Check-up

Salam semua di pagi ari gaji...eh silap, ari Khamis...hehehe


Alkisahnya saya baru aje selesai membuat check-up utk kali kedua....Kali pertama saya buat check-up plus buka buku pink sy ditemani oleh encik suami...TQ my dear, i love u.....wpun encik suami agak kecewa sbb dia xleh masuk jumpa doc n tgk baby yg di scan tp sekurang-kurangnya dgn kehadirannya akan mengurangkan kegugupan saya...Alkisahnya saya cukup takut jumpa dgn doc....saya akan rasa x takut jumpa doc cuma bila saya x berdaya atau badan lemah sgt....Td check-up kali kedua encik suami menemankan saya juga cuma kali ini dia menunggu di luar sambil menyiapkan modul kelasnya...


Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan setakat ini xde masalah apa2 pada saya dan kandungan, mudah2an sehingga kelahirannya nanti hendak-Nya, Amin.....siap check-up kami terus breakfast kt Teja...memandangkan berat saya cuma naik 900 g sahaja berbanding bulan lepas maka lepas ni sy kena makan lebih kerap.....masalahnya saya juga seperti suami, sama2 mmg makan ckit...kdg2 kalo mkn nasi lemak atau nasi dagang di pagi ari sekalipn sy akan mkn utk dua kali....separuh utk pagi dan separuh utk tengahari disebabkan sy x boleh nk mkn dlm kuantiti yg byk.....tp xpe, since nurse pn kata ok as long sy perlu mkn dgn lebih kerap... :-)


Next check-up pada 20 hb Julai depan.....hopefully semuanya ok memandangkan sy telah bertukar daripada 4 jenis ubat tu kepada Obimin sahaja mulai arini.... ;-) Oh ye, tadi juga buat pertama kalinya sy mendengar denyutan jantung baby....syahdu je terasa (nk nangis sebenarnya) sambil terkenangkan alangkah indahnya kalo suami sy juga ada sama, mmg dia idamkan sgt nk hadapi saat ini bersama2 saya.....Saya sempat bertanyakan perut sy yg kelihatan kecik berbanding org lain yg melangkau usia kandungan 4 bulan seperti saya tp perut mereka lebih besar, nurse mengatakan saiz perut bergantung pd orang...ada yg jenis tinggi maka perutnya tidak kelihatan pada awal kehamilan tambahan pula sy adalah kandungan pertama, mungkin juga sebab itu....xpela, yg penting baby sihat dan membesar sempurna kn sayang.....


Jumpa lagi di next entry yer kawan2......

4 comments:

az-ila said...

best kan zira bila dpt dengar heartbeat baby:)..dup dap dup dap..tp tu la klinik gov ni husband xleh masuk..xpa zira jgn risau kalo perut nampak kecik..zila pun pernah tnya nurse dia ckp anak pertama mmg mcm tu..jgn risau k as long as kita tahu dia membesar mengikut usia kandungan yg sepatutnya..nanti lama2 besarla..xmuat dah nk pakai baju kurung nti:P..hope zira n baby sihat sejahtera selalu...amin

azira rais said...

Zila,

yup betul 2...rasa syahdu n terharu jer rasanya bila kali pertama dengar...mm kena think positive, lain org lain kot saiz perutnya...yg penting dua2 sihat, Amin...

Zaimun Yahyah said...

Ala zira, perut besor ke kecik ker x penting. yg pntg anak n mak sihat. makan xbyk x pe.. tp kerap ulang.. suoaya baby n mummy x lapar. kalau boleh start minum susu lg bgus.. dh start amik obimin tu pun dh bgus da.. take care ok.. ;)

azira rais said...

Zai,

mekasih my dear...bkn apa kdg2 bila org kata keciknya perut kita plak risau, huhuhuh...yup betul 2 asalkan baby n ibu dia sihat kn....susu dh mula minum dr 2 bulan aritu lagi, Alhamdulillah setakat ni boleh telan lg....thanks 4 ur advice my dear...