Tuesday, December 17, 2013

I'm Back

Bismillah dan salam buat semua....

Alhamdulillah arini dah masuk minggu yg kedua saya mula bekerja setelah cuti selama 90 hari. Perasaan pertama, huwaa rasa nak meraung berjauhan dgn anak-anak tersayang. Yela sebelum ni 24 jam anak di depan mata, tp dah bekerja semula 9 jam anak-anak kat taska....amik dorang dalam kul 5.30 ptg, main2 sekejap malam masing2 dah nak tidur....aish, memang sekejap sangat masa dengan kita. Silap2 org pertama yg dapat melihat perkembangan anak2 seperti meniarap, merangkak, berjalan adalah pengasuh, itu yang saya teramat cemburu sekali.

Hari pertama bekerja, malam tu tidur malam saya terganggu. Bukan terganggu disebabkan Ahmad bangun nak menyusu tp tak tenteram mengenangkan anak2 yang bakal ditinggalkan. Pukul 3 pagi mata saya dah celik x boleh lena semula. Nak kacau suami tidur, rasa kesian plak sbb kami baru sampai dari Ipoh malam tu. Sudahnya jam 5.00 pagi saya bangun dan memulakan rutin harian.

Terlalu banyak yg saya ingin coretkan antaranya:
a) Majlis cukur jambul Ahmad Yassin dan sepupunya Puteri Nurjannah;
b) Percutian Safiyya dan Daddy tanpa Umi n Ahmad;
c) Hari Lahir Safiyya;
d) Ulangtahun perkahwinan kami;
d) Introducing anak susuan saya; dan
e) Percutian kami sekeluarga ke Pulau Pinang.

Insya-Allah saya akan coretkan satu persatu.....so sebagai intro dan untuk warming up, latest pic kami berempat. Semoga saya bersemangat baru untuk update blog.

gambar pertama dengan dua orang permata hati.


 

No comments: