Wednesday, January 28, 2009

Holiday @ PD

kat umah abg Ei, sebelum bertolak

24 Januari 2009, kami sekeluarga g ke PD...abg Man n Kak Fiza je x dpt nk ikut sbb kak Fiza dh mula sakit² perut (nk bersalin), so pegi 2 kereta je...aku ikut kete abg Ei, aduh jenuh nk layan Yana dlm kete....langsung x leh lelap skejap pun, dlm kul 3 kami smpi ke PD....rehat sekejap, lps Asar kami turun mandi² kt bwh...as usual abg Ei n famili la paling xcited...aku turun dgn mak, Ji n As......nk mandi, tgk ramainya umat....lps jalan² skejap aku duk celup kaki je kt kolam tmpt Yana n Akmal mandi...duk tgk dorang main n mandi smbl tgk telatah org lain....Ji n As ajak g kolam dewasa, aku malas nk join sbb aku tau dorang suka bwk aku kt tmpt yg dalam, huhuhu....sblm naik ke atas, mak n As buat Fish Spa, geli lak bila ikan² tu gigit....

As tgh buat Fish Spa.... ;-)

Esoknya seawal pagi Yana dh bgn n ajak g mandi, mulanya aku malas sesgt nk turun tp lps mak duk ajak jugak akupn turun dgn mak n Ji....sblm mandi, g sauna sat, pastu g gym (sakit badan aku keesokan arinya,huhuhu)...pastu apa lg, akupn terjun ar...aku gilir² dgn Ji sbb dia pegang kamera.....dah puas mandi, kitaorg g tmpt Yana n Akmal...arini Akmal dah x xcited mcm smlm, Yana je yg duk sakan sgt main gelongsor, jenuh ajak naik dia x hiraukan pun....tghari tu kitaorg check out n balik ke Kota Damansara semula (umh abg Ei), sampai je umh semua pakat tido gara² keletihan....dlm ramai² tu Yana je la yg bertahan, duk kaco org lain...smpi giliran aku, Yana suh aku bkk laptop chik As nk tgk pic²....aku duk layan dia mamai² jer, sudahnya mmg x leh tdo...lps Asar kami bertolak balik ke Ipoh n sampai dlm kul 8 mlm...

wajah² keriangan Yana n Akmal

Ahad, 25 Januari 2009-supposely arini g Penang, tp sbb bapak ada urusan so x jadila nampaknya...mak, abg Man n kak Fiza g Kuala Kangsar (adik kak Fiza bertunang), aku n As x ikut...duk umah smbl rehatkan diri....Lps Asar aku keluar dgn dia n adik² dia (Ela, Ana n Nina)...beli barang² ckit n minum²...suddenly dpt sms dr bapak kata kak Fiza dh msk hsptl, akupn dh mcm hilang fokus sekejap...dlm fkrn duk fkr nk balik jer...dia plak duk kata aku mcm marah² je, sorry la kalo awk rs sy mcm tu.....pas solat Maghrib, dia anta aku ke hospital.....kul 10 lbh baru aku n bapak balik....so far, sehingga arini kak Fiza belum bersalin lg, mungkin dia rasa cemas bila rs sakit dia ingat dah nk bersalin..semoga kak Fiza n baby selamat dan dipermudahkan proses bersalinnya nanti....Amin...

No comments: