Tuesday, March 10, 2009

Hujung Minggu di Ipoh (^_^)

Alhamdulillah setibanya aku kt Ipoh Jumaat mlm (6 mac 09), aku sempat jumpa mak bapak sebelum dorang g Langkawi (famili day TNB)...Lepas amik aku, kitaorg g ofis bapak, anta mak n bapak.....dlm kul 12.40 pagi baru bas bergerak, time salam bapak, aku wish Selamat Hari Lahir, adik aku dengar jd terkejut lak...hehehe, dia lupa bila dh 12 tgh mlm dh mula tarikh baru....Selamat Hari Lahir bapak, semoga dipanjangkan usia n dmurahkan lg rezeki....sebelum blk umah, adik lapar plak, temankan dia beli makanan br balik umah....

Ari Sabtu, aku duduk rumah jer...complete masak arini, makan pg, tghari, ptg n mlm....sesekali masak, dh lama jgk x msk...mkn berdua je dgn adik, sayu plak rasa ati...mlm tu ajak adik kuar g Jusco, nk beli hadiah utk bapak....adik nk g tgk midnite dgn kwn mlm tu, pas anta aku balik, dia keluar dgn kwn dia semula...selang sejam dia kol, takut aku ketakutan kot, hehehe.....

Petang Ahad adik aku dh nk balik ke kampus, ada assignment yg nk disiapkan...tinggalla aku sorang², nasib baik la ada peneman...Isnin pagi, aku ke rumah bakal mertua aku...dup dap dup dap, aduhai takutnya...plus dgn segan lg, dahla sorang²....kalo boleh nk balik cepat²...nasib baik dapat nk mengelak dr kena mkn tghari, hehehhe (x baik betul la kan)...

Isnin ptg sblm nak balik, aku tepon bapak dulu....bila bapak duk bg pesanan, rasa sebak plak....control control, jgnla kantoi termelalak plak, huhuhu....sedihnya nk tinggalkan rumah, rasa sayu sgt...Otw nk balik ke Putrajaya, (kul 9.20 mlm) dlm tren ERL tiba² dapat panggilan...terus tersenyum tgk nama pemanggil....Alhamdulillah, dia dah smpi Kemaman dgn selamatnya....(^_^)


6 comments:

Mummy Jannah said...

hai akak...
lame xdgar cte.....
bz ek???
ke ela yg Bz?
hehehehehehe

azira rais said...

Ela la yg bz...
akak dtg umahpn, Ela xde

Mummy Jannah said...

boleh x kalo kita nk buang hati jauh2

azira rais said...

nk buang ke mana plak tu?x baikla ckp mcm tu...kalo ada masalah, bincang elok²

Mummy Jannah said...

susahlar,......
dia xjwb pun col ela...
ntah ape maslh jiwa dia????????????
huh....dahler weekend nie adik dia kahwin.......

azira rais said...

kata hp dia rosak...
xpn dia tgh bz kot...
jgnla fkr bkn²..