Monday, March 2, 2009

Minggu yang Bz....

Sepanjang minggu lepas, bz sgt...Jumaat n Sabtu nk kena outstation g Penang, so byk keje perlu disetelkan sebelum buat keje luar....dah kena outstation ke Penang, aku amik kesempatan balik rumah sekejap (since mak bapak nk teman g Penang), ari Khamis lps keja terus balik Ipoh...Pagi Jumaat sempatla setelkan urusan dgn bank sebelum bertolak pegi Penang...Alhamdulillah selamat sampai ke Hotel jam 4 petang (mujurla x sesat, hehehe)...


Sabtu aku bz dgn keje dr pagi smpi ke ptg...Pukul 5 br selesai, nk balik ke hotel tp BSN sana ajak makan kt Permatang Pauh plak, ikut jer la nanti dikata sombong plak....kul 7 ptg br dapat balik ke hotel, teringat plak janji nk mkn mlm dgn Fazi (ikutkan mmg dh x larat sbb kenyang sgt, tp xpela mkn lg sekali la sbb mak bapak join sekali)...Lps maghrib Fazi bwk g mkn kt Butterworth....wpun kekenyangan, mkn jgkla smbl duk hulur makanan kt mak suh hbskan,hehehe....Lps hantar mak n bapak ke Hotel, aku keluar dgn Fazi ke Tesco...x membeli pn juz minum n bertukar² cerita (^_^), lamanya x berkongsi cerita kan....balik semula ke Hotel dah kul 11 mlm, penat n mengantuk sgt.....


Pagi Ahad, seawal jam 9 pagi nk bergerak balik ke Ipoh....singgah mkn kt Prai, pastu teruskan perjalanan....Singgah skejap kt Kuala Kangsar (bapak rindu sgt kt cucu dia, Aleya Firzana), setiap minggupn bapak pegi Kuala nk jenguk cucu dia....faham hati bapak, bila anak² jauh di mata, dia jenguk cucu yg paling hampir...2 jer cara utk dia lpskan rindu....bkn men banyak lg tok belikan baju utk Aleya, jeles Yana kalo tgk tok asyik dgn Aleya je sekarang....Kul 1 ptg baru smpi Ipoh, aku dh kepenatan n ngantuk sgt...tdo skejap sblm bgn nk solat n kemas² brg.....Sblm naik bas call adik skejap, nk confirmkan dia balik ke x mggu dpn....(kalo dia x balik, alamatnya keseorangan la aku nampaknya...huhuhu)...dia ckp sumtin pd aku yg kalo ikt hati boleh terasa, tp aku dh terangkan kenapa aku buat mcm tu....xpela, nanti adik balik akak cerita kenapa akak buat mcm tu k....

No comments: