Monday, March 8, 2010

eppy besday Bapak






Last week balik ke Ipoh lg memandangkan aku x dpt nk blk mggu ni n bersempena dgn ulangtahun kelahiran Ayahandaku yg ke-57 tahun...semoga Bapak dipanjangkan lg usia, dmurahkan lg rezeki n dkurniakan kesihatan yg baik...Amin Amin...

Aku pulang ke Ipoh dgn adikku n smpi di Ipoh jam 1 pagi mcm tu..Mkn mlm dgn adikku, tgk tv n zzzz...Ari Sabtu tu Alya dtg umh, so mcm biasala akula pelayan dia yg paling tegar...hehehe....dh dekat time nk masak, aku bg dia susu n bg dia tido....Sekejap jer dia dh lena....bila little princess ni dh lena, aku ke dapur plak...bila memasak sememangnya momen yg paling enjoy skali bg aku sbbnya aku suka trial n error...org kata kalo kita masak dgn penuh kasih sayang, org yg mkn nya pun akan senang hati, ehhehe entahla....So ari sabtu tu aku masak ayam black pepper, goreng ikan merah, sayur sawi n sedikit ulam²an n sambal belacan....Kami selesai mkn tghari jam 3 ptg....Lepas tu masing2 duk menampal tag Terima Kash utk souvenior abg ku yg akan mengakhiri zaman bujangnya pd bulan April nnti, insya-Allah....dr pagi duk mengadap benda ni...time memasak aku stop kejap....dh nk Asar br la selesai...ada 5 kotak kesemuanya....




Mlm tu lepas solat Maghrib,aku n keluarga g Hot Spring Tambun....mlm2 ingtkn x rmi org, rupa²nya rmi gak.....sebaik jer aku dekat dgn kolam, Alya dh kepit badan ku kuat²...mesti dia sangka air tu sejuk mcm kt Chepor aritu, ehhehe....bila dh basahkan kaki dia br dia ok...sakan dia jalan² tepi kolam....balik jer umh, as usual la yg perempuan sibuk buat persiapan utk mkn mlm....jamu ala kadar jer sbb masing2 dh penat n ngantuk....





Ari Ahad Alya dtg umh lg...yippie, mmg suka...menjelang time masak, aku susukan dia n di ambang2 dia nk lena, Chik Ji dia kaco dia plak...apa lg, terbuntang bulat la mata dia....adeh, lmbtla aku masak arini nmpknya gayanya....nk bwk ke dapur, Alya mcm x nk jer...duk bergolek sana sini kt atas tilam.....duk layan² smbl tepuk bn dia, akhirnya dia lena juga....Seberapa pantas aku terus ke dapur bila dia dh lena....Menu ari Ahad, ayam masak merah, sambal tumis udang, ulam²an n sambal belacan....siap jer masak, dh nmpk Alya dh duduk kt bawah smbl kepala dia terjenguk2 org kt dapur.....Abg Man n Kak Fiza smi, terus kitaorg mkn.....lepas mkn, buat doa selamat sempena Ulang tahun kelahiran bapak....Alhamdulilah selesai semuanya walaupun bapak agak bz menguruskan majlis perkahwinan abg ku yg akan menjelang tiba x lama lg....

Nampaknya aku akan kerap balik utk uruskan persiapan majlis abgku yg akan berlangsung x lama lg...byk hal kena setel, nk bungkus gula² lg, kemas umh...aduyai.....

No comments: