Tuesday, May 11, 2010

Dilanda kerinduan...





Smlm lepas mkn mlm, aku beserta dgn keluarga rakanku bersantai di dapur....sambil mkn2 buah, ayah rakanku itu bercerita dan terus bercerita....momen2 ini adalah momen yg aku amat rindukan bila bersama keluargaku....sesekali bila berkumpul ramai², ayahku akan bercerita kisah² lama atau kisah² kami waktu kecik.....miss that moment very much...

Pagi ni, bila melihat pic² anak² sedaraku buatkan aku rindu juga kpd mereka....Hajat di hati nk ke Kota Damansara last week, tp dsbbkn rasa kurang sihat maka impian tersebut aku simpan shj buat sementara waktu...dun worry Yana, smpi masa nnti Chik Ya ke sana n temankan Yana tdo mlm² k....Kerinduan pd Alya apatah lg, rindu kt keletah dak tecik tu....utk mengubati kerinduan, aku sembang² dgn ibuku....sekadar mendengar suara, terubatla sedikit kerinduan....

Oh ye, disbbkan aku x berapa sihat mggu lepas, maka kerap la juga Ayahku n abg ku menelefonku bertanyakan khbr....sebak n terharu gak sbnrnya, hehhehe...kalo x kol sekalipn, bapak akn text aku....Pg semalam, kul 6 pg bapak text aku bertanyakan khbrku....Alhamdulillah setelah berehat di rumah selama 2 ari, aku dh kembali sihat...syukur sgt², cuma batuk je masih ada ckit bila berada di tmpt² sejuk....n setiap malam juga aku masih tido bertemankan Balm Hababtus Sauda, Alhamdulillah kurang ckit batuk keesokan arinya...abgku yg sulung pula meng'offer'kn diri utk menjaga aku sepanjang mggu lepas (heh, aku bknnya dak kecik la abg ei...Ya larat lg la nk berjalan n bergerak ke sana cni)....aku tolak pelawaan abg ei sbb aku tau aku hanya perlukan rehat sahaja n nnti akan sembuh.....msg dr abg n bapakku masih tersimpan dlm inbox sbb sungguh² touching utk seorang anak @ adik ni mendeletenya....ibuku juga kerap telefon bertanya khbr...i love my family very much...walaupun x dpt balik ke Ipoh di Hari Ibu yg lalu, namun aku telah berjaya menyediakan hadiah buat ibuku yg terchenta.....nantikan kepulangan anakanda ini pada mggu ni....x sabar2 nk bg hadiah n nk main² dgn Alya....hopefully mggu ni Alya x blk Kuala...hehehe....

2 comments:

A.I.N said...

he3...igtkan rindu kat cik abg td...:p

azira rais said...

rindu jugak, tp x leh tulis dlm blog....nanti dia baca dia jadi segan, hehehe....