Monday, May 31, 2010

eppy time with my family...

Alya yg x boleh duduk diam

happy face sblm tren bergerak...

Yana n adiknya, Akmal...

Ok², tanpa berlengah aku nk update kisah mggu lepas.....memandangkan cuti 3 ari, aku n sepupu mmg balik Ipohla....maka kami bertiga (dgn kwn sepupu) gerak dr Putra height jam 8.30 mlm.....Alhamdulillah smpi kt tol Gopeng jam 11 lbh...wpun jalan dijangka sesak, Alhamdulillah perjalanan kami dipermudahkan utk smpi ke destinasi........smpi umh ingat nk bersihkn diri n terus tdo, sekali masuk je umh ada bau harum yg menusuk kalbu.....elok2 xde keinginan nk mkn terus rasa nk mkn dek keharuman bau nasi goreng masakan bapak.....feveret nih, bkn selalu dpt mkn...leh kenal bau masakan sape tau......usai makan, sambil sembang2 dgn mak n bapak pastu aku tgk tv sat sblm tdo.......menantikan ari esok dgn agenda asal bersama dgn bakal adik ipar...

Jumaat pagi tu plan joging dgn Ana, cewah punyala bagus pakatan deme adik beradik smpikan terkejut aku dbuatnya......Sekali yg muncul bknnya Ana, yg muncul abg dia aka en.tunang....bkn main kata x boleh balikla, nnti penatla dan sbgnya....smpi tercampak la coklat kt tgn bila tgk muka org lain plak yg muncul...papepn aku mmg terkejut dgn kejutan tersebut n thanks a lot sbb balik.......Setel bab tu, misi seterusnya adalah utk menampal stiker...lepas Zuhur aku ke umh Ela utk tampal sticker....500 door gift dh siap, so balance lg 500.....ada rasa lega ckit bila dh siap separuh.....

Ari Sabtu, plan aritu dirancang oleh ayahandaku.....pagi tu plan utk ke rumah sedara utk berziarah 2 org pakcikku yg kurang sihat di Manjoi...sblm ke Manjoi, aku sempat kena kidnap ke Megoplex utk booking baju....tp yg sedeynya kedai tersebut tutup n kedai yg lain tidak berapa menepati citarasa kami...sudahnya mmg x booking la....huhuhu....Disbbkan x dpt booking baju, aku terus berjumpa keluargaku di Manjoi.....selesai ziarah, kami terus gerak ke taiping...dgn 2 buah kereta kami ke sana....Ibuku ikt abg sulungku, manakala aku n bapak ikt abg Man....apa lg dlm kete bersama si tecik Alya, sekejap melompat sekejap kacau tok n baba dia kt depan...langsung x nk tdo....smpi di Kemunting, kami mkn di Restoren Asam Pedas...yummy yummy mmg sedap, hbs licin kesemuanya......kami teruskan perjalanan ke zoo taiping.....smpi sana hujan rahmat turun....Alhamdulillah setelah beberapa ari x hujan, akhirnya turun jua.....Kami menaiki tren (memandangkan ada 2 org ibu mengandung dlm rombongan kami).....anak2 sedara bkn main xcited tgk pelbagai binatang.....Alya duduk dgn tok, aku dgn bondaku, Alya dgn mama n babah nya...manakala Akmal dgn mama n Ayahnya......seronok sgt rasanya......Hajat di hati nk singgah kuala sepetang menikmati mee udang tp terpaksa di cancel sbb masih hujan.....Mujurla ibu2 mengandung x mengidam nk mkn mee udang, heehhe.....kul 7 lbh kami selama smpi umh....

Pas Maghrib aku ada reunion dgn kwn2 sekolah menengah di restoren nasi ayam penyet....yummy, sedap jgk....n best dpt jumpa kwn2 lama especially Atun, kwn lama yg dh lama membawa diri ke Jepun...hehehe......Balik umh dlm kul 11 mcm tu, layan cerekarama n tdo.....

Ari Ahad, kami duduk rumah sahaja berehat memandangkan ptg aku n abgku dh nk balik...masak2 tghari dselia oleh ibuku.....aku masak sup n ikan...manakala abgku buat sotong n udang goreng tepung....haih, sedap betul....pelik gak setiap kali kalo masak sup, mesti mak n bapak suh aku....padahal aku men campak jer ikt citarasa aku....yg pasti Ajinomoto are not allowed dlm masakanku....siap mkn, aku melayan anak2 sedaraku...bila 3 org berkumpul, bagai nk pecah rumah dbuatnya...sorang menari, yg lain menari....main kejar2la, yg kecik melompat dr kerusi, mulala yg lain mengikut.....haih, mmg riuh n meriah suasana dbuatnya...yg penting aku happy dan aku yakin kedua ibu bapaku juga happy...terlihat wajah kegembiraan di wajah mereka bila melayan kerenah cucu yg 3 org tu.....Semoga Allah merahmati keluarga kami n kekal bahagia selamanya, Amin...

2 comments:

A.I.N said...

bz sungguh cik azira kite nih..xpe2, tgh dok single mingle ni jln puas2 ye..:)

azira rais said...

selagi terdaya, gunakan tulang 4 kerat ni utk ke sana ke sini Cik Ain...awk tu pn apa kurangnya kn?hehehe