Friday, March 25, 2011

Suatu Hari...


Suatu hari saya di tanya dgn soalan² sebegini :



a) ko boleh ye duduk berjauhan dgn suami;

b) sanggup ye 2 minggu sekali br jumpa suami;

c) umh parents dgn mertua dekat, x penat ke kena pegi dua² / ulang-alik?



Jawapan saya pula adalah seperti ini bagi soalan a) dan b)

- suami saya mencari rezeki yg halal (sy x kata org len mencari rezeki dgn cr yg x halal yer) nun di Tasik Banding...pada kami biarlah kami bersusah payah buat permulaan atau awal2 ni...mudah2an ada sinar cerah buat kami sekeluarga di kemudian hari, Amin...dan saya juga yakin bahawa setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya....kalo ikut hati mmg la semuapn inginkan suami sentiasa di sisi, tp saya x boleh mementingkan diri sndiri...saya faham dgn tanggungjawab dan kerjaya suami saya....dun wori abg, sayang sentiasa kuat utk abg n sentiasa di sisi abg di kala senang atau susah...i love u always...



Jawapan utk soalan c) pula

- saya lagi suka mertua saya dan keluarga sy tinggal dekat, bila sekali balik boleh jenguk kedua2 sekali.....dan sy sentiasa amalkan utk bersikap adil sama ada dgn keluarga sy ataupun keluarga mertua....insya-Allah sy akan amalkan sikap ini sehingga bila2, Amin.....bapak sy juga menyokong anaknya ini dgn cara sentiasa menghantar n mengambil sy dr umh mertua...i love u dad....



Kenapa sy menulis entry ini adalah disebabkan sy x suka bila org provoke sy dgn soalan2 sebegitu...soalan2 sebegitu kdg2 menyebabkan hati sy terluka sbb mereka x berada di tempat sy...mereka x merasa sunyinya bila tanpa suami selama 2 minggu....so plz dun ask me soalan2 sebegini...walaupun tempoh 2 minggu itu x lama, tp org xkan tahu situasi sebenarnya.....saya bukan dlm mood marah sekarang cuma sekadar satu luahan.....selamat berhujung minggu buat semua...love u all!!


5 comments:

Quiyah said...

betul ckp zira, org lain tak paham since they are not in our place.
Moga Allah sama-sama berikan kita kekuatan utk mengharungi hari-hari yg setrusnya...kan zira kan? :)

azira rais said...

Quiyah,

Amin, mudah2an...u r right my dear fren...

Anonymous said...

azira..sori klu soklan aku menyinggung perasaan ko......aku xde niat nk provoke ko....minta maaaf ye.....aku just nk cuba fhm cm ne rasa nyer..n nk kn oppinion ko utk certain2 bende...sbb aku pun ade gak rs yg sm....jgn marah dgn aku ye....sori my fwen...

Anonymous said...

Tuhan tak menguji d luar kemampuan hamba Nya... i know you are strong... insyaAllah, ada sinar d depan.. abaikan dgn pertanyaan org-orang d sekeliling... mgkn mereka tak rasa dan mereka tak berada d tmpt kita...

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

yaaaaa setuju apa quiyah ckp!!!!hehhehe..sabar jelah..wan ni dah nak msk 2 thn dah dok jauh..n dah hmpr 10 month ddk jauh dgn bb...huhuhuhuhuhu