Thursday, March 31, 2011

Tersentuh sekali lagi

adikku dgn Alya


Salam di penghujung bulan Mac buat semua....


Malam td terjadi sekali lagi insiden yg meruntun hati ini....Alkisahnya ptg semalam kt ofis rasa badan panas semacam, disertai dengan rasa pening kepala....Thanks to Akma sudi memberi diri ini menggunakan minyak cap kapaknya....Hinggakan bila tunduk bawah lagi makin kuat rasa pening kepala, namun digagahkan juga diri ini untuk drive balik...Alhamdulillah sampai je ke rumah dpt good news from hubby yg mengatakan dia akan pulang mggu ni...yeyy, tq my dear...i love u....


Masuk je ke rumah, masih terasa lg pening kepala n terus baring.....sambil baring2 text adik...


kakak : As, kamu balik rumah ke mlm ni?kalo balik, makan siap2 yer...akak x masak mlm ni

adik : Kenapa x masak?malas nk masak ke?

kakak : xla, akak demam....

adik : nk kirim makanan apa2 x?


Niat di hati x nk mkn mlm sbb x larat nk bangun, tp bila adik dh tanya mcm tu, terus je setuju dgn apapn menu yg dia makan (kiranya standby kalo2 lapar, hehehe)...Usai solat Maghrib n sambil tgk berita, adikku pn sampai....terhidu bau nasi goreng ayam yg menusuk buatkan aku terus hilang pening kepala....x tunggu lama, terus je mkn tp x berjaya menghabiskan.....Gagahkan diri utk menyapu rumah n kemas2 mana yg berkenaan sblm continue rehat...Sambil menemankan adikku on9, sedar2 aku dhpn terlelap kt ruang tamu...dlm pukul 11 adikku gerakkanku utk bgtau yg dia nk gerak balik dah....smbl2 dia bersiap, dia tanya aku dh mkn ubat ker?Aku juz bgtau dh mkn panadol (sedangkan sbnrnya aku x mknpn, hehehe....x secepat itu utk aku mkn ubat yer)....ingtkn selesai di ctu, rupa2nya adik memberikan ubat demam kepunyaannya sekiranya demam aku masih x ok.....


dan Alhamdulillah pagi ni semuanya kembali normal.....wpun dia adalah adik, tetapi perlakuannya sering membuatkan aku tersentuh....kami pernah selisih faham bln 1 yg lalu, namun aku bersyukur kasih sayang kami adik-beradik x pernah padam....Mudah2an Allah kurniakan rezeki yg terbaik buat adikku dan dirinya sentiasa dilindungi oleh Yang Maha Esa....sayang kt adikku yg sorang nih...

No comments: