Wednesday, September 14, 2011

Checkup @ 27 weeks

me during 26 weeks pregnancy (besaq kan perut chek)


mcm ni ke bila baby menendang?hehehe, comel....




Bismillah dan salam buat semua....

Alhamdulillah selesai sudah check-up my baby for 27 weeks....Ikutkan appointment kul 9.20 pagi kt KK Presint 9 tp alkisahnya sbb suami saya tu komited orgnya makanya jam 7.51 pagi saya dh mendaftarpun....baru nk melabuhkan punggung, no saya dh dipanggil....Macam biasa check urin n HB....syukur semuanya normal...seterusnya tunggu giliran jumpa nurse kt bilik 11...tekanan darah semua ok, bila suh timbang tiba2 terus jantung berdegup cepat...almaklumla sebelum ni puasa so berat naik x smpi sekilo.....skrg ni dh raya maka saya risaukan kenaikan berat badan saya sebab utama perut saya kelihatan ketara membesar berbanding time bulan puasa aritu....sekali bila timbang berat saya dh mencecah 55.75 kg (naik 2.8 kg).....mujurlah nurse x marah n saya ditanya sama ada sebelum ni ada sejarah kencing manis atau darah tinggi @ keluarga dan kedua2nya memang xde.....denyutan jantung baby pun normal....kemudian saya ke bilik prosedur utk mendapatkan suntikan ATT utk dos yg pertama.....so far masih ok, tangan pun x kebas apa2....hopefully xde masalah apa2 pada saya....

Perkembangan baby saya, sekarang ni makin aktif bergerak dlm rahim ibu dia....especially kalo lapar n mlm.....kdg dia menendang, kdg dia tersedu...rasa kelakar dbuatnya bila dia tersedu sbbnya perut saya ikut sama bergerak....dan paling best bila time saya nk tido mengiring (x kira mengiring ke kiri atau ke kanan) n baby rasa terhimpit...ditendangnya saya sekuat hati, agaknya nk bg signal suh alihkan posisi mengiring ke sebelah yg lagi satu...pandai yer awak, bila rasa tersepit atau terhimpit bukan main kuat menendang yer....xpe2, umi x kisah asalkan awak gembira....kami sayang kt awak tau....



Oh ye, terima kasih jugak utk my dear hubby sbb x miss lagi temankan isterinya ke klinik...tp memandangkan lepas ni saya dh mula check-up 2 minggu sekali nampaknya suami pn berselang seli la dpt menemannya....it's ok, i always love u honey.....


2 comments:

FaR said...

bijaknye ank sedara sy...

azira rais said...

Ana,
hehehe, mesti ler bijak dh mak n ayah nya pn bijak...hehehe