Wednesday, January 30, 2013

Cucu Opah n Tok Yang Ke-8


Bismillah dan salam buat semua....

Alhamdulillah semalam di hening Subuh hari kami sekeluarga mendapat perkhabaran gembira dengan kehadiran cucu opah n tok yang ke-8. Syukur Alhamdulillah baby dan mak baby sihat dan selamat. Seawal jam 4 pagi, kami menerima sms dari bapak yang memberitahu Elwa berada di LB. Terus mata saya x dapat nak lelap, bukan apa mengenangkan abang saya ketika itu sedang berkursus di Singapura. Di saat-saat genting di LB, sudah pastilah kehadiran suami adalah pembakar semangat buat isteri yang bertarung nyawa untuk melahirkan zuriat. Namun apabila ketiaadaannya membuatkan saya sendiri bersedih hati. Tak dapat saya membayangkan betapa tabahnya hati kakak ipar saya. Dan semalam usai Maghrib, kami ke Hospital Columbia, Puchong untuk melawat baby baru Ji dan Elwa. Sayu hati saya mendengar cerita dari Elwa dan saya amat mengagumi ketabahannya.

Baby girl yang masih belum diberi nama ini beratnya 2.7kg dan semalam apabila kami datang dia tengah menyusu dan lena sahaja. Oh, rindunya nak mendukung baby kecil......Safiyya pulak bila nampak umi dia dukung baby lain sedikitpun dia x heran....mentang2la dia tgh sakan menjelajah kat hospital tu mendera chik Elwa dia....sib bek la katil Chik Elwa dia x melantun dikejekan si kecik nih....dah nak balik, baru berkesempatan berjumpa dengan abang saya, Ji dan abang Luth....mmm reaksi Luth, masih lagi manja dan masih kuat merajuk wpun dah jadi abangpun.....semoga Luth menjadi abang yg terbaik buat adiknya, Amin....x sabar2 nak dukung baby lagi, Jumaat cuti hopefully leh la ke Puchong lagi....yeeyyyy!!


p/s:
a) Pasni giliran kak Fiza plak bulan 5...jeng jeng jeng....wpun dia kakak ipar saya tp sebenarnya dia muda dari saya dan saya suka mengusik dia n takut2kan dia....walau bagaimanapun, hormat tetap perlu ada wpun dia muda dari saya.
b) Oh, bantal hijau tu amat saya kenali....bantal pemberian mertua saya dan saya tumpangkan kt umah abang saya time saya temankan Elwa dalam pantang dulu....oh, memori sungguh....

No comments: