Thursday, April 4, 2013

2 April 2013

Bismillah dan salam buat semua.....

Alhamdulillah tanggal 2 April yang lepas genaplah usia saya yang ke ehem ehem...30...dah masuk 3 series nampak gayanya....

Syukur Alhamdulillah dan terima kasih yang tidak terhingga buat bonda dan ayahanda saya yang melahirkan dan membesarkan saya sehingga kini. Yang tak pernah jemu mencurahkan kasih sayang buat anakandanya ini dari masih bayi sehingga kini dah menjadi mak budak. Semoga mak bapak sentiasa dirahmati dan dikurniakan kesihatan yang terbaik buat mak bapak. TQ buat suami yang tersayang di atas kasih sayang yang abang berikan buat kita sekeluarga. TQ buat abang-abang dan adik2 ipar yang tidak melupakan kakak iparnya dan terakhir TQ buat kawan-kawan yang memberi ucapan di samping doa buat saya...Amin, semoga doa kalian dimakbulkan Allah Taala.

1 April malam, saya sakit kepala mungkin kerana cuaca panas lantas malam tu selesai menyiapkan juadah mkn mlm suami menyuruh saya mandi dan syampu rambut untuk melegakan sakit kepala. Usai mandi, makan dan menyuapkan anak makan mata terasa berat dan katil memanggil2. Saya putuskan untuk membawa anak tidur bersama walaupun dia masih ingin bermain. Suami juga turut serta ke bilik untuk menemankan anak tidur. Sebelum saya lena, saya sempat dengar suami kata ala, lagi sejam 50 minit jer kan kakak? Saya menjawab, umi x laratla abang....mata mengantuk sangat nk menunggu pukul 12. Jam 4 pagi, kami suami isteri bangun untuk solat dan ketika itulah suami mengucapkan selamat hari lahir buat saya.TQ darling, i love u so much dear....

2 April 2013 - Suami x henti2 memberitahu kepada Safiyya arini besday umi...jangan buli2 umi kat sekolah tau (oooo, ari len kakak boleh buli umi yer???mmm) dan seringkali mengatakan arini umi jadi besday girl (hahaha, girl yer....dah x remaja lg la nak dipanggil girl, hehehe)...Di pejabat pula, rakan2 juga mengucapkan selamat buat saya dan Akma dan Chik Li belanja saya makan Dominos Pizza...yummy, sedapnya bila mkn panas2....TQ my dear fren kerana belanja makan2....

Otw ke rumah dari pejabat, suami telefon dan memberitahu ingin membawa saya makan di luar cuma lewat sedikit dalam jam 8 baru dia sampai dari pejabat kerana masih banyak kerja yang dia perlu selesaikan. Jam 8.15 malam kami tiba di Alamanda....sampai sahaja, suami mengajak ke kedai kasut. Saya terkejut dan bertanya apa tujuannya. Suami minta saya memilih kasut sebagai hadiah. Saya menolak kerana kasut yg ada masih elok tetapi suami berkeras menyuruh saya pilih juga dan saya terpaksa akur. Katanya dia cuba mencari kasut untuk saya time rehat namun dia tidak berjumpa yang sesuai. Berkali2 saya ucapkan terima kasih buat dia dan saya memang tidak mengharapkan apa2, memadai dengan kasih sayang dan perhatian yang dia berikan kepada saya selama ini.

Usai membeli kasut, kami ke Secret Recipi....suami memilih nasi goreng satay, manakala saya memilih makanan western kerana teringin nak makan namun saya diamkn sahaja. Alhamdulillah tercapai juga dan menepati citarasa saya. Tak lupa juga suami membelikan kek buat saya, namun saya postpone untuk makan kerana keesokan arinya saya ada check-up di KK. Risau ada protin dlm urin atau berat naik byk sebenarnya...hehehe

Last but not least, terima kasih buat semua yang mengingati tarikh ini.....i love u all so much!!


Dominos Pizza - TQ Akma dan Chik Li....semoga rezeki kalian bertambah hendak-Nya...Amin

yummy...

dah selamat dirasmikan arini....selesa sesangat!TQ darling....

2 comments:

FaR said...

alololo..comelnye kasut pink tu..hehe

azira rais said...

Ana Mutalib,

kan...akak pun suka bangat kt kasut tu...warna pink, i loiikee!