Friday, April 19, 2013

Kursus Kursus Kursus

Bismillah dan salam buat semua....

Rasanya dah lama tak terupdate blog ni....rindu plak rasanya....Lama x berupdate gara-gara pergi ke kursus dan sebagainya. Sejak dah ada anak ni, rasa berat sesangat nak tinggalkan Safiyya...mau x lena tidur malam saya gamaknya kalo hidung tak sentuh ke dahi dia sepanjang malam...tu belum lagi kalo dia x peluk saya malam-malam, mau rasa serba tak kena jer tidur. Sepanjang setahun 4 bulan usianya rasanya belum pernah lagi saya tidur malam tanpanya lagi. Bukan tak pernah atok dan opah minta tinggalkan dia di kampung, namun saya yang lebih keberatan meninggalkannya dan suami juga memahaminya. Kadang kala apabila taska Safiyya ditutup selama seminggu (dah 2 kali semenjak dia dihantar ke taska) terfikir juga untuk menghantarnya ke kampung namun akhirnya saya memadamkan sahaja hasrat tersebut lalu saya korbankan sahaja cuti tahunan saya. Cuti yang memang saya spare untuk hal-hal kecemasan dan cuti yang saya akan peruntukkan sekiranya anak sakit. Dan Alhamdulillah mmg cuti saya mencukupi malah ada berbaki sehingga kini.

Jadi untuk mengelakkan hal sedemikian, saya memilih untuk berkursus di MOF sahaja. Hati mana yang tidak teringin untuk berkursus di luar, tapi disebabkan anak, saya memendamkan sahaja hasrat tersebut. Saya yakin Safiyya ok jer tanpa saya tapi saya yang belum rela berpisah dengannya untuk tempoh masa yang lama. Saya ada pilihan lain untuk berkursus maka kursus dalamanlah yang saya pilih. Bermula dari Jumaat lepas saya mengikuti lawatan korporat ke Agensi Nuklear Malaysia, inilah satu-satunya kursus di luar yang saya kira itupun kerana lawatannya hanya memakan masa setengah hari dan tengahari saya masih berkesempatan menjenguk Safiyya di taska. Perkara yang saya tidak akan sia-siakan hatta sehari sekalipun sementara dia belum bertukar ke bilik budak yg lebih besar. Hari Isnin-Rabu saya berkursus Microsoft Excel Advance di Tingkat 8....fuhhh advance tu jgn main2.....dan hari Khamis saya terlibat sebagai AJK utk sesi perkongsian ilmu bagi Amalan 5S...maka sehingga ke hari ini saya telah berkursus selama 5 hari 3 jam termasuk ceramah ustaz Don di bulan januari yang lalu. Ada baki lagi 1 hari 3 jam dan saya fikir sempat untuk saya melengkapkan tempoh 7 hari berkursus tahun ini, Amin mudah-mudahan...semoga pengorbanan yang saya lakukakn tidak sia-sia...

Enjoy some pics of our little princess yg very adorable buat umi dan daddy dia....


sampai menjilat jari dapat makan buah mangga

buat muka bersalah sbb tekan hon kereta


hadiah dari daddy...umi berkenan yg lain tp daddy pilihkan yg ni sbb daddy nak Safiyya belajar mengayuh basikalnya sendiri....dan Safiyya dah pandai sedikit demi sediki, good job my dear...


hadiah dari umi

tak sengaja terbeli sbb umi rasa comel sgt kerusi ni

umi suka gambar ni sbb nampak gigi kakak

sibuk nak pakai baju Chik As dia...




No comments: