Friday, February 19, 2010

Alya oh Alya...



Si tecik ni namanya Alya Firzana....setiap kali aku blk Ipoh, sempatla jumpa dia n Alhamdulillah setakat ni dia xdela menolak bila makcik dia ni dukung dia wpun jarang berjumpa...wpun x dpt main n layan dia lama, tp masa yg ada aku peruntukkan sepenuhnya utk dia....dia xdela byk ragam, malah menghiburkan org....seawal pg ari Sabtu aku pasti tersedar bila Alya kt katilku smbl melihat² makcik dia tido....aku yg smpi Ipoh lewat mlm sekalipn bila tgk si tecik ni ada, terus x smbg tdo....main dgn dia n layan kerenah dia....smpikan kdg² aku yg mandi n sarapan lewat sbb Alya x boleh kena tggl sorang²....nk marah diapn x smpi ati, sesekali ada gak aku cuba buat² garang dgn dia, bila aku tggikan suara jer Alya akan tgk muka aku, bila mata aku berkedip jer Alya akan tersenyum smbl ckp "cak"...comey comey, terus x jadi nk marah...sejak dia ada kt umh, diala penyeri rumah tok n opah kt Ipoh....tok n opahpn asyik ketawa mengingatkan telatah cucu yg sorang ni....

2 comments:

Quiyah said...

amboi, kecik-kecik dah pandai pakai barang kemas.. nampak mcm dah besar plak die..

azira rais said...

mama dia belikan...bila kita tny, Alya cantik mana?mesti dia tunjuk gelang tgn atau gelang kaki...comel betul....dh makin besar n fhm apa kita ckp skrg ni...