Thursday, February 4, 2010

Hujung mggu lepas...






Ahad lepas (31 Januari) aku dan keluarga menghadiri majlis perkahwinan sepupuku di Semenyih....ingtkan dekat, rupanya jauh jgk yer...kami sekeluarga bertolak dr Ipoh jam 10 pagi n smpi umah abg sulungku jam 12 tghari....Aku naik kete abg keduaku (Abg Man)...dlm kete aku x tdo sbb Alya duk gilir2 sekejap ke depan n sekejap duduk dgn aku kt belakang....smpi ke Kota Damansara dia x tdo wpun duk menguap jer dlm kete.....tggu mak sedara aku smpi barulah kami gerak konvoi 6 buah kete ke Semenyih dalam jam 1 ptg...sekali lagi aku naik kete abg Man...boleh plak pertengahan jalan 3 buah kete tersesat ehehehe...kalut abg aku bila dia sesat kt KL, dia mmg gabra ckit kalo bwk kete kt KL (samala dgn adiknya ini,hehehe)...

Smpi umh pengantin dlm kul 2.30 ptg...punyala perut rasa lapar sbb aritu aku breakfast awl jam 7.30 pagi dgn tunangku kt McD....dh berbunyi2 perut time tu menahan lapar....usai salam dgn sedara mara, aku terus isi perutku yg berkeroncong ini..menunya, Nasi Beriani, yummy yummy sungguh sdap sekali menu yg disediakan....
Singgah solat kt surau berdekatan sblm gerak blk ke umh abg Ei jam 4 ptg....smpi umh abg Ei, bapak ku sakit kepala...duk melayan cucu dlm kete dgn cuaca yg agak panas aritu, kesian ayahku...aku nk drive kn blk dia x bg...so tggu bapak recover br la kami gerak balik ke Ipoh....

Pas mkn mlm, dlm kul 9 br kami gerak blk ke Ipoh...kali ni aku ikt kete bapak pulak sbb nk temankan bapak....pertengahan jalan dlm duk layan bapak bersembang, sempat lak aku terlena, huhuhu....bila sedar, cepat2 aku mkn kerepek ubi utk hilangkan rasa mengantuk...singgah skejap kt hentian Simpang Pulai utk beli buah jampu dan selamat smpi di Ipoh jam 11.30 mlm....(^_^)

No comments: