Monday, February 22, 2010

Penat tp seronok...



As schedule, mmg bz sgt bulan ni nampaknya...ari Sabtu lepas aku ke Tampin, menziarah baby rakanku di BPKA yg baru mendapat cahaya mata pertama...kami berempat (Ena, Zam n wife n me)ke Tampin kul 3 ptg dr cni...Alhamdulillah perjalanan lancar n selamat smpi ke hospital Tampin jam 4.30 ptg (ngam2 time melawat)...tunggu Kamal smpi then baru ziarah wife n baby Izzah...Actually baby Izzah baru je admit tghari tu sbb kuning dia tggi dh cecah ke 305, so mmg kena masuk wad la...Aja pn dh beransur pulih n bila dia ceritakan pengalaman bersalin, rasa ngeri gak la tp syukur semuanya selamat n berjalan lancar....kitaorg gerak blk dlm jam 6 ptg n selamat smpi Putrajaya jam 7.30 ptg....pas mandi n selesaikan keje umh, aku layan cd cite Santau dulu...ingt nk marathon tgk cd, tp msk jer cite Singapore (chinese), half way aku dh lena....





Ari Ahad tu, pas solat Subuh aku terus bersiap nk g kenduri kt JB plak....gerak dr umh kul 7.15 pg...tersneyum sendirian bila kenangkan seawal pg lg dh pki bj kurung nk g kenduri, semangat betul...amik kwn kt Presint 11, pastu terus ke ofis...kul 8.20 bas kami gerak....singgah sat kt RnR Seremban utk sarapan pastu terus ke JB....kuar dr exit Skudai (kalo x silap ler, sbb ketiduran time 2)kul 12 tghari...sesat lagi nk crk umh CC, dlm kul 12.40 br smpi rumah pengantin....mmg dh lapar time 2, so semua makanan rasa sungguh lazat sekali, yum yum...hajat di hati nk tggu pengantin tp dh ikut rombongan so kenala ikut kepala rombongan....dlm kul 1.30 kami gerak...singgah kt RnR sat utk solat n terus ke Ayer Hitam (betul ke ejaan ni yer?)...mm, mmg rambang mata bila dh ke cni tp Alhamdulillah aku berjaya menahan keinginan yg pelbagai itu..hehehe....dlm kul 4.30 kami gerak blk ke Putrajaya...Alhamdulillah kami selamat smpi di ofis jam 6.40 ptg....Solat Maghrib kt ofis dulu sbb ada agenda seterusnya....aku ke rumah ofismate di Presint 11 utk meraikan ulangtahun kelahiran anaknya, Qaira Dhamira Sofea yg pertama...smpi2, besday girl tidur...tgh² mkn, Qaira bgn n mood dia x berapa ok almaklumla tidurnya terganggung....jam 8.50 mlm aku gerak blk ke rumah....smpi je rumah barula terasa segala kepenatan n keletihan utk 2 arini...letak je kepala, sekejap jer dh lena....

No comments: