Tuesday, June 8, 2010

Misi Sticker-complete-

Alhamdulillah, selesai sudah sesi tampal menampal sticker pada hari Sabtu yg lalu....ada rasa kelegaan ckit...Ok, b4 kembali pd topik persiapan nk review dulu apa yg terjadi mggu lepas....

Ptg 2 Jun - tgh bersiap2 nk balik Ipoh, terima msg dr ayahanda khbrkan bahawa anak sedaraku, Yana masuk Hospital Damansara....fuh, terkejut la jgk..terus aku call abg Ei...abg Ei bgtau Yana demam n ari sblm tu dia x dpt tdo sbb sakit kepala....Alhamdulillah ari Ahad lepas Yana dh keluar setelah dimasukkan air n antibiotik...Dr kata ada virus dlm darah Yana, n virus tu dr udara....Mudah2an Yana sihat sepenuhnya....btw, duk fkrkan hadiah nk bg kt Yana sbb aku dh janji pd dia yg aku akan bg hadiah bila dia dh keluar spital nnti...

3 Jun - Gerak ke LCCT dr Ipoh dgn kedua ibu bapaku, abg Man, Kak Fiza n Alya.....hadiah dr seorang abg buat kedua ibubapanya, hehehe....wpun aku dipelawa utk turut serta tp dsbbkan duit perbelanjaan perlu dicatu, maka aku lupakan niat tersebut.....Flight dorang kul 1815 n selamat smpi Surabaya jam 1955, Alhamdulillah....

Wajah girang Alya n Opah otw ke airport

4 Jun - lepas keje aku gerak balik ke Ipoh.....first time naik bas dlm keadaan stress, mmm ntahla xtau kenapa....sib bek mlm tu xde sapa yg crk psl dgn aku...hehhe...Lepas supper aku pulang ke rumah ditemani dgn adik tunangku (sbg peneman memandangkan kedua ibu bapaku tiada di Ipoh)

5 Jun - adalah hari yg penuh bermakna apabila aku dikidnap seawal jam 1030 utk antar Ana n terus ke rumah mak tunangku....jenuh mengelak, x berjaya gak....dh time tghari, apalagi kenala bantu bakal mertua di dapur...huhuhuh, segan den dbuatnya.....kita kt dapur, org tu sedap2 lak tdo dlm bilik....uisy, geram betul.....Lepas solat Zuhur kami ke Megoplex utk setelkan booking baju utk side dia...Alhamdulillah setel suda semuanya.....Cuma kad belum lg, try utk finalize n setelkan by bln ni jgk....Selesai urusan tersebut, aku dibawa ke Buntong (betul ke yer ejaan n nama tmpt?mmmm)...xde misi di sini sekadar membeli kacang putih....pastu kami ke Padang Polo utk beli laksa....terlaksana jgk impian utk mkn laksa Polo setelah beberapa lama idam....yummy sedap.....Selesai tu, kami pulang ke rumah Ela....Usai solat Asar barula kami mulakan misi yg separuh tu iaitu menampal sticker yg lg 500...memandangkan kali ni lebih ramai yg membantu iaitu Ela n Ijam, Wan, Ninah, tunang n me so cepatla semua tu dpt disiapkan....dlm kul 1830 aku berjaya dipulangkan semula ke rumahku....haih duduk sorang2 mula la rasa mcm², sib bek sekejap jer....

6 Jun - seharian duduk umh jer, mengemas n buat apa2 yg ptt....dlm kul 1655 bapak kol bgtau dh selamat smpi LCCT n terus gerak balik Ipoh....akupn lepas jer solat Asar terus sediakan apa2 yg ptt...ingt nk masak nasi goreng pas Maghrib tp akhirnya aku terus masak.....so pas Maghrib ingt nk goreng ikan masin n sediakan ulam ckit2 jer.....sempat text abg Man ajak singgah umh nanti utk mkn.....siap jer solat Isyak, tgh nk bukak api dapur aku dgr bunyi kete...hihihi, girangnya rasa hati bila yg tersayang dh balik....Alhamdulillah semuapn selamat n sihat....Tgk mak pakai baju baru, ni yg jeles nih....hehehe....Lepas abg Man balik, sesi punggah memunggahpn bermula...hurrey dpt 2 pasang kain...mekasih bapak n mak, love u....Pagi tu sblm gerak nk blk Ptrajaya, bapak bagi coklat yg beli kt airport...hehehe, suka lg....mekasih daun keladi, lain kali blh bg lg.......

No comments: