Wednesday, June 16, 2010

Apa yg dirancang, kdg² lain yg jadi....

Wah, dh berwajah baru...hehehe, saje cuba2...ni mood nk menceriakan diri sndiri jer....
Last weekend jadual aku adalah seperti berikut:
a) Jumaat mlm sepatutnya ada perlawanan boling (tp ditunda ke 22 Jun);
b) Jumaat mlm tu jugak sepatutnya aku ke Putra Height temankan sepupuku;
c) Sabtu pagi aku dan lg 4 org rakan ofisku ke Batu Kikir utk menghadiri majlis perkahwinan anak Encik Salam;
d) Sabtu malam, aku ke Cyberjaya menghadiri Perlawanan Futsal Kementerian Kewangan; dan
e) Ahad - menghadiri majlis perkahwinan anak Makcik Nora (jiran sebelah umahku skrg)
tapi apa yg terjadi adalah......
a) Jumaat mlm aku dikejutkan dgn sms dr ayahanda....dlm keadaan mamai, aku baca sms n aku terkejut n tergamam....aku cuba pastikan samada aku bermimpi atau tidak....kandungan sms berbunyi begini..."Salam...Opah Su baru saja meninggal di Kelantan. Jenazah akan dibawa balik ke Putrajaya besok pagi dan akan dikebumikan pada esok hari juga...."Setelah betul2 sedar, aku tunaikan solat n x lama lepas tu sepupuku call...aku sangkakan dia nk amik aku utk ker umahnya, tp utk khbarkan berita yg sama...ketika ini aku masih buntu n masih berkeras utk ke kenduri memandangkan aku telah berjanji dgn sahabat2ku.....Setelah berfikir dgn rasional, aku kirimkan sms kpd sahabat2ku bgtau keadaan aku n kemungkinan yg aku x dpt ikut ke kenduri....
b) Pagi Sabtu, lepas solat Subuh aku duk sms dgn bapak n sepupuku sbb cadang nk ke rumah Opah Su pagi tu......sudahnya jam 9 pagi aku g anta hadiah2 dlm keteku pd kawan n gerak ke rumah abg Ei utk amik mak ayahku....
c) Kami gerak ke rumah arwah pas Zuhur n ketika kami smpi sana, jenazah masih belum tiba...dijangka jam 6 ptg namun menjelang jam 7 mlm masih belum dpt smpi memandangkan perlu mematuhi beberapa prosedur pihak Kastam (atau imigresen)...Sudahnya kami terus ke surau berdekatan utk solat Maghrib n jenazah dijangka tiba x lama lg......menjelang Isyak barula jenazah arwah Opah Su tiba n selesai semua urusan lepas solat Isyak....aku sempat tatap buat kali terakhir wajah arwah (wpun sebenarnya aku risau x kuat semangat tp Alhamdulillah aku ok kali ni)....sebak rsnya bila tgk Chik Ana tersedu2 bila tatap wajah ibunya buat kali terakhir....pasti semua jiwa meruntun melihat situasi ketika tu.....
d) Lepas selesai semuanya, kami gerak ke rumah abg Ei beserta sepupuku....Bapak, Emak n adikku pulang ke Ipoh mlm tu jgk.....
e) Ari Ahad- gerak dr umh abg Ei dlm kul 11 pagi n terus ke Putra Height utk sepupuku bertukar baju...kemudian kami ke Putrajaya utk hadiri kenduri di situ.....pastu terus kami ke Mines smpi jam 4.30 ptg n terus ke Putra Height...Singgah mkn di Geng Corner utk mkn ptg (actually sekali dgn mkn mlm) n ke kedai Linas....mmg sakan membeli baju n tudung2 la jwbnya....sib bek la baki dlm kad mencukupi, kalo x buat malu jer...haduiii....
f) Pas solat Maghrib barula aku pulang semula ke Putrajaya...iktkan nk stay sana n terus ke ofis pg esok tp memandangkan aku rasa mcm berat jer so akupn terus jer la balik ke Putrajaya.....
p/s:
~Takziah buat keluarga Tok Su Othman di atas pemergian Opah Su...Al-Fatihah....

No comments: