Tuesday, June 22, 2010

Terubat Kerinduan...

Alya di Kuala


mmm, pasti ada yg perasan kenapa aku selalu cite psl Alya n letak pic dia...Of course aku menyayangi ketiga² anak sedaraku (Yana, Akmal n Alya) tp memandangkan setiap kali balik Ipoh, Alya pasti aku jumpa so aku byk bercerita psl dia n bykla pic2 dia yg ada dlm blog ni....yg pasti dgn setulus hatinya aku sygkan ketiga2nya....(menjelang hjg thn ni, insya-Allah akan jadi 5)
Ok, back to the topic....last week aku berjaya melapangkan jadualku utk pulang ke kampung halamanku (sbnrnya nk memastikan ari2 istimewa especially Hari Bapa yg aku ada bersama keluarga), maka akupun pulang dgn sahabatku kali ni...otw ke Ipoh, dpt call dr tunang inform diapn akan balik esok....kiranya kegembiraan bergandala buat diriku...(^_^).....
X berharap sgt dapat jumpa Alya sbb tau dia balik Kuala, tp kalo dpt jumpa sekejappn dh memadai...rupa2nya abg Man dh siap tny mak aku lg bila aku balik Ipoh sebelum dia ke Kuala Jumaat tu...(nmpknya abg akupn tau Alya pn rindukan makcik dia, ehehhe)....Sabtu tu dh mlm barula dpt bersua muka dgn Alya.....smpi2 jer dia buat sombong ckit, x mau salam....x lama lepas tu apalagi di cariknya Opahla jwbnya...dpt duduk kt atas riba opah, barula dia kembali mcm biasa....br nk salam dgn semua org n gelak ketawa.....sejak balik dr Kuala, suara Alya bila marah bkn men lg kuatnya, hehehe.....abg Man cite, time nk balik dr Kuala tetiba jer muka Alya jebik semacam jer, nk kata mama n babah dia marah xpn...sekali tiba2 jer airmata dia mencurah2 kuar...siannya dia...may b dia sedih kot nk tgglkan tok n opah Kuala...
Skrg ni Alya dh mula pandai menyebut....n masih suka xplore n bertanyakan benda2 yg dia xtau...paling ketara dia dh pndi sebut mama, babah, opah, kaki, kakak, nak, chik Ya pn wpun x sebut lancar lg tp adala dgr2 mcm Chik Ya....kalo nk susu atau nestum, mesti badan aku yg ditolak utk suruh bancuhkan.....Ari Ahad aku berjaya kidnap dia utk anta tunang ke bus stop....mana x naknya, bila aku bersiap jer dia mengikut jer aku ke mana2pn smpikan nk pki bajupn dia sibuk nk ikut.....bila mama n babah dia bg green light, akupn suh dia amik kasut...laju jer dia amik kasut.....nk suh tukar kasut lainpn dia nangis2 (may b dia ingt aku x nk bwk dia kot), heh naughty la cayang.....
Ptg tu pas Asar aku nk siap2 mandi utk balik, dia tgglkan opah n tok dia kt bawah n g crk aku kt dapur....diketuk2nya pintu blk air, bila aku diam dia nangis...alolo, ciannya cayang nih.....bila aku panggil dia, laju jer dia lari dtg ke aku semula....Alya dh mula manja mcm ni, berat lak ati Chik Ya dia nk tgglkan dia.....nak balikpn, dia nk ikut...smpi nangis2 dia, nasib baik Tok cepat dukung.....next time Chik Ya balik lg k.....miss u my dear cayang!!

p/s:

a) Selamat Hari Bapa buat ayahandaku, Mohd Rais b Ramli......x terucap kata2 sayang yg anakanda dpt luahkan buatmu...sesungguhnya pengorbanan dan kasih sayang yg bapak curahkan xkn dapat anakandamu ini balas wpun akan sentiasa berusaha utk membalasnya...Yg pasti, anakanda akan menjaga sepenuhnya hati ayahanada agar tidak terguris atau terluka sedikitpn...love u very much...
b) masih mencari hadiah yg sesuai utk Yana....mmm, dtgla segera idea...

No comments: