Monday, June 28, 2010

Penat tapi menyeronokkan...

Mengharungi hujung minggu yg memenatkan tp sebenarnya ternyata menyeronokkan....

Pemandangan dalam Chalet

Beranda kt luar tu mengadap laut, best best

Lantai kaca ni yg selalu aku sakat Alya, sbb terus nampak air laut kt bawah tu...ehhehe


Masuk je pintu terus berjumpa dgn bilik air yer, sebelah kiri ruang utk pintu keluar


Bath tub, n depan bath tub tu ada bilik air yg cermin semuanya...huhuhu, seriau nk mandi sbb mcm telus jer

Last Thursday, aku dpt phone call ayahanda psl kami sekeluarga dpt voucher ke Legend Water Chalets (walla, xcitednyer)...TAPI, ikutkan aku kena hadir ke majlis sukan Perbendaharaan sabtu n ahad nih....(aduh, serba salahnya rasa....voucher lak valid smpi hjg bulan ni jer)....Utk berlaku adil, aku pegi kedua2nya.....Utk sukan, aku bantula selagi mampu...tp sabtu tengah ari aku dh cabut sbb famili aku dh gerak n aku diperlukan utk check in dulu so akupn gerak dr Bangi dlm kul 12.45 tengah hari dgn sepupuku.....berbekalkan map yg Tok Su bagi n GPS (buku nota Anum) kami redah la ke tempat yg dituju.....sempat tgh2 tggu lampu isyarat bertukar warna hijau kami berdua sempat lak terfikir utk beli KFC yg ebrada di tepi jalan....so apalagi, dgn aksi yg agak ngeri kami berenti kt tepi jalan utk tapau kfc.....terus aku kirimkan sms kt ayahku n abgku supaya x singgah mkn memana sbb aku dh tapau KFC, yummy2....


pki t-shirt sukan lagi, nampak sgt baru lari dr sukan ofis...hehehe


Kami smpi di Legend Water Chalet jam 2.30 ptg...smpi jer aku terus check in (wpun niat di hati nk bergambo dulu tp dsbbkn nk kejar masa, aku check in dulu)....dah check-in kami parkir kt belah atas....bila aku jenguk ke bawah lagila teruja dbuatnya bila tgk Legend International Water Homes di sebelah....(huk huk, kalo dpt yg tu lg best...setiap satu unit ada swimming pool tp xpela dpt yg nipn dh bersyukur)...lbh sedih bila nk check-in tu bila dtanya dressing attire nk mandi kt swimming pool tu x leh pki t-shirt n track suit, huhuhu.....masuk jer chalet, bermulala keterujaan aku n sepupu amik gambo sakan....dlm duk syok2 amik gambo, abg aku (abg Ji) kol bgtau dh smpi n nk tggu memana....so akupn pi la jemput dia kt lobi......Memandangkan bau KFC yg mengeroncongkan perut ini, so aku, sepupuku, abgku n his wifepn mencekik dulu KFC....Alhamdulillah kenyang....sembang2 smbl rehat2 tup2 abg Man kol dh nk dekat smpi....so bg la direction yg septtnya n jemput mak bapak, abg Man n kak Fiza kt tmpt parking.....


Seronok Alya bila org rmi2, akupn sakan ngusik dia sbb dia takt pijak cermin kt lantai sbb dia ingtkan lubang n takut jatuh...hehehe....

Alya kt tmpt mkn, sekejap jer nk duduk kt ctu...


Pantai dekat dengan Eye on Malaysia....

Ptg tu kami ke pantai are PD, amik gambar n amik angin petang...(xtaula napa aku suka bebeno duduk tepi laut, terasa lapang n tenang jer fkrn nih)....Then kami terus g mkn mlm kt apa ntah nama kedai mknnya (ni abg ji yg cdgkan)....sedap gak n rupa2nya mmg rmi yg menunggu utk meja kosong.....Selesai mkn, kami pulang ke chalet.......badan terasa gak penat, tp sepupu ajak mandi swimming pool...Tgk jam dh 9.30 mlm, sesaja cuba nasib dgn pki t-shirt n track suit g mandi...sekali lepas jer...hehehe, apalagi bedebusssh la kami mandi.....sejuk dong mandi memalam, x tahan eden dbueknya......sblm abg tu panggil naik, aku dh menyerah kalah n terus masuk bilik......mandi 2nd round borak2 n sedia utk tdo......nasib bdn kena tdo tgh2 d antara mak n sepupu, langsung x leh kalihkan badan.....tp tetap lena...ehehehe.....


abg Ji n his wife, layan berita...


Pagi Ahad tu ingt nk mandi swimming pool, tp bila Subuh tu aku pasan hujan tgh lebat so akupn smbg la tdo....tp tdo2 ayam jer sbb telinga duk dengar je telatah kelakar Alya.....hehehe...dlm kul 9 lbh, dpt tau sepupu lg sorang n familynya nk dtg...so apalgi bertambah meriahla......sementara anak2 kak Ja mandi, aku n Anum kuar g beli brekafast sbb nk check out sblm tghari......Lepas check out, kami menuju ke Melaka...(Melaka, here we come).....

Disbbkan kesesakan, aku hampir hlg mood...mujurla kali kedua dh ok n dpt parking kete....So, merasala naik Menara Taming Sari...hehehe, ingtkan dia naik pelan2 jer...sekali gayat la jgk dbuatnya.......then kitaorg jenjalan sekitar melaka sblm gerak balik dlm kul 6 ptg.....Selamat smpi Putra Height jam 8.10 mlm....bdn dah penat n rasa x larat nk drive blk Putrajaya so akupn stay sana.....n again pagi ni dtg ke ofis dgn baju tajaan dr Kak Ja...hehehe....


4 comments:

A.I.N said...

zira, nape xajak ain skali, nnt ade geng pkai bju ijau tu.he3

azira rais said...

Ain duk sibuk sorak jer time 2, tu yg x sempat nk ajak...hehehe

Anonymous said...

akak cadangkan....
chalet ni...sesuai untuk honeymoon...
nmpak suasana nyer nyaman n tenang...
berkebetulan zira suka pemandangan ditepi laut kan?...
Amacam?..leh bincang2 ngan Saiful....

azira rais said...

Kak Seri,
mmg sesuai sesgt dgn org honeymoon kak sbb tula bilik air dia transparent, hihihi....kalo tgk org yg dtg kebanyakannya yg berpasangan...tetiba lak kami sesat yg bwk 1 batalion....