Tuesday, November 8, 2011

Aidiladha 2011



Bismillah dan salam buat semua.....

Walaupun telah berlalu beberapa hari, namun saya tetap ingin menceritakan kisah Aidiladha pada tahun ini.....Tahun pertama menjadi isteri buat suami dan Aidiladha pertama beraya bersama mertua....Tahun ni raya pertama saya beraya di rumah mertua setelah mesyuarat diputuskan antara saya dan suami.....Raya di rumah mertua terasa meriah disebabkan adanya lemang n rendang kegemaran saya, hhehe.....xtau berapa kali sy duk ulang mkn lemang smpikan suami sypn asyik tegur sy asyik mkn jer...huhuhuhu......Pagi raya seperti biasa kami menunaikan solat sunat Aidiladha di surau berhampiran.....selesai solat kami pulang ke rumah utk sesi mkn2 plus sesi bergambar sblm ke surau semula.....bab nk tgk binatang kena korban mmg sy surrender, part lain sy x kisah tp part kena sembelih tu mmg babak yg saya x akan tonton wpun dlm video sekalipun.......saya je la yg duduk paling jauh dari posisi org buat korban...org lain sibuk tgk org sembelih binatang tapi saya pulak duk perhatikan suami saya membuat kerja.....nk menolong mmg den x larat dbuatnya, hehehe......



Ptg Ahad tu saya dan suami pulang ke rumah saya pulak (ni yg best duk dekat2, senang nk ulang alik n dapat g kedua2nya sekali ;-p)....disebabkan nk buat surprise punya pasal, last2 mak ayah saya xde kt rumah tp dorang g beraya pulak......apalagi, kamipun join jugak ler ke sana....Raya di rumah saya agak sunyi memandangkan Aidiladha kali ini adalah giliran abg2 saya beraya belah mertua....mujurlah ada adik saya di rumah n yg paling penting saya dpt jumpa dgn kedua ibu bapa saya..... :-)



Ari Isnin, sekali lagi suami saya membantu ibadah korban tapi kali ini di Sg.Rokam n selesai semuanya jam 12.00 tengah hari......Sedang suami berehat, saya dan bonda tersayang masak utk hidangan makan tengah hari dan saya enjoy masak bersama2 dgn bonda tersayang sbb kami dapat bertukar2 cerita....Petang harinya saya dan suami berdating sambil jalan2 crk makan cendol kt area depan Kamdar, yummy mmg terbaik la!!TQ my dear hubby sbb bwk mkn cendol kt cni, next time nk cuba cendol jagung lak...Pulang ke rumah, solat Asar sambil menunggu kedatangan mertua n adik2 ipar utk sesi amik buah rambutan.....sy mmg cukup suka mkn buah rambutan, x kira masa n situasi...time jemur kainpun sempat amik 2-3 biji utk dimakan....sambil menyapu lamanpun saya sempat mengambil rambutan sbb kedudukannya yg rendah.....



tepat jam 11.30 mlm barulah kami bergerak pulang ke Putrajaya dgn hati yg hiba...saya sempat pesan kepada mak ayah supaya dtg ke Putrajaya bulan depan utk menemani saya....mak juga dah bekalkan kepada saya Akar Fatimah utk persediaan bersalin nnti....mudah2an semuanya berjalan lancar n dipermudahkan buat kami, Amin.....


No comments: