Tuesday, November 22, 2011

Update.....

rindu ler kt budak nih




keistimewaan Luth, mata hitam dia lagi byk dr mata putihnya.....geram ler kt budak nih






Bismillah dan salam buat semua.....

Lately tgh xde idea nk tulis psl apa....byk cite nk dicoretkan tp mood nk menulis tu xde....so saya juz senaraikan apa yg dh berlaku sejak 2 menjak nih....



a) Alhamdulillah sy dan suami sudah mengikuti kelas antenatal di PPUM pada 12 November 2011 yg lalu....So far kami berpuas hati sebab dpt menambah ilmu ttg kekeluargaan yg mana sebenarnya kami merasakan diri kami terlalu cetek mengenainya.....Saya juga berbangga dgn suami sy yg tersayang sbb sudi menjadi model utk mendemo cara2 utk memegang baby ketika menyusu.....hehehe, i love u darling!! mmuahh.....

b) Pada 17 November 2011 yg lalu juga saya telah bertemu Dr Hamidah utk 2nd appointment....kali ni saya sendirian memandangkan suami tidak dapat turut serta disebabkan tanggungjawab pada kerja......Appointment tersebut adalah ketika kandungan saya berusia 36 minggu.....Alhamdulillah Dr Hamidah bgtau kepala baby dh pada laluannya dan bila di scan berat baby dh 2.8++ kg...Syukur sgt2 baby kami membesar dgn sihat dan sekarang ni dh makin kerap mengeras dan setiap mlm time tdo adalah 2-3 kali saya ke tandas.....kdg2 rasa nyilu jer, hohoho



c) 19 November 2011 saya dan suami berkesempatan ke 2nd Maternity Expo @ Mid Valley...percaya x kami dh terpacak kt sana seawal jam 9.50 pagi dan ternyata mmg dh ramai orgpun....TQ to my dear hubby sbb setuju juga membawa sy ke sana......Hari yg sama juga saya dan suami ke Nilai 3 lepas menghadiri kenduri di kawasan rumah kami dan solat Zuhur.....Syukur urusan kami dipermudahkan dan byk brg yg kami target tercapai untuk dimiliki......



d) 20 November 2011 adalah hari kami suami isteri bergotong-royong...Seawal pagi ke pasar, balik dari pasar saya di dapur mencuci brg2 basah dan memasak utk juadah tengah hari manakala suami pula basuh+jemur kain+mop lantai.......hari ini juga seperti dirancang, saya telah mengemas brg2 utk dibawa ke hospital nnti...(suami saya sentiasa mengingatkan agenda tsbt dari sehari ke sehari)....



e) 21 November 2011 selesai memasak utk juadah mkn mlm, saya merasa sakit2 di bahagian pinggang ke bawah.....terfikir juga sama ada ianya contraction atau apa tp saya masih boleh bertahan.....sambil menemankan suami menonton bola, sakit saya masih berterusan tp bila saya bersandar di sofa boleh dilihat dgn jelas perut sy terbonjol-bonjol bergerak ke kiri n ke kanan dan baby kami bergerak dgn aktifnya smpikan suami saya terkejut tgk pergerakan dia.......ada masa2 tertentu saya dpt menangkap kakinya yg terus-terusan menendang di bawah rusuk kanan saya tp ternyata baby kami ni penggeli orgnya sbb setiap kali sy memegang kakinya dia akan alihkan kedudukan kakinya sehingga sy x dpt memegangnya lagi....comel la awak nih, geramnya.....x sabar nk jumpa!!may b saya sakit2 disebabkan baby kerap sgt mengeras kot...menjelang time tdo, barulah beransur rasa sakitnya......



Ok tu jer kot ringkasan sepanjang saya x update blog nih, now looking forward utk :



a) Kehadiran kedua ibu bapa dan keluarga abg Man ke rumah kami pada Sabtu ini dan cadangnya kedua-dua abg saya yg di Puchong n Subang juga akan dtg berkumpul di rumah saya.....saya dan suami amat mengalu2kan dan saya la paling xcited sbb dpt berjumpa dgn semua ank2 sedara saya yg pelbagai ragam n keletah.....



b) tiba2 saya teringin nk mkn durian kampung mak sbb skrg tgh musim durian.....nk kirim kt ayah saya rasa x smpi hati plak sbb jenuh dorang kena tahan bau perjalanan dari Ipoh-Putrajaya....especially bapak saya sbb dia x tahan sgt dgn bau durian, pening katanya......sbg alternatif, saya bercadang nk minta bonda tersayang saya membuat bubur durian sbg ganti x dpt mkn durian mentah.....iskh, terliur rasanya......



2 comments:

A.I.N said...

anak buah zira xyah beli contact lens dolly korea tu, original cantek gitu:)

azira rais said...

Ain,
tu ler pasal, jeles tgk mata dia.....tp dia lelaki ler plak, kalo pompuan gerenti org yg memandang cayor nengoknya...hihihi