Wednesday, November 23, 2011

Checkup @ 37 weeks



Bismillah dan salam buat semua.....


Memandangkan dh masuk minggu ke 36, maka makin kerapla rutin check-up saya....Last week sy di Hospital Putrajaya, so mggu ni continue dekat KK presint 9 semula.....Appointment saya jam 9 pagi, namun saya hadir jam 8.30 pagi utk register plus utk mendengar ceramah penyusuan susu ibu......TQ to my dear hubby sbb sediakan bekalan utk sarapan kepada isterinya sbb mmg arini saya habis check-up agak lewat dari selalu.....Habis ceramah jam 10.00 pagi, saya terus membuat rutin biasa iaitu urin tp kali ni saya perlu ke makmal utk amik darah, saya pelik jugak kenapa kena amik darah lagi rupa2nya mmg time 36 minggu kena amik darah sekali lagi tp disebabkan last week saya check-up di Hospital so sbb tu ler darah saya kena amik time minggu ke 37 nih....Menunggu kt makmal yg terasa lama ckit, pastu baru menunggu kt bilik no.15.......So overall keputusannya adalah seperti berikut:




Berat Badan : 61.5 kg (turun 200 gram dr minggu lepas)

Tekanan Darah : 121/88

Tinggi Rahim : 36 cm

Kedudukan Janin : Ceph

Jantung Janin : 142 bpm (time check ni, dia tido kot sbb mmg x aktif time tu)

Urin (Albumin) : N

(Gula) : B

HB : 13.4




Time jumpa nurse tu saya minta kepastian kenapa kena amik darah kt makmal tadi...rupa2nya utk ujian Talesimia...Syukur Alhamdulillah hasil keputusan ujian darah saya semuanya normal....nurse juga bgtau yg kedudukan kepala baby dh masuk ke laluannya dan insya-Allah kedudukannya akan tetap di situ (Amin, mudah2an)......saya juga di tanya ttg persiapan brg2 baby dan Alhamdulillah semua dh ready n nurse pesan suh masuk dlm kete plus dgn buku pink kena sentiasa ada......Sambil2 nurse check perut, beliau sempat berpesan agar perhatikan sebarang perubahan tanda2 bersalin seperti keluar air kutuban, keluar lendir plus darah n kekerapan kontraksi supaya saya segera ke Hospital.....mudah2an semuanya dipermudahkan buat saya dan bayi.......doa2kan utk kami yer...






No comments: