Thursday, December 18, 2008

Sayang Bapak...

Ptg smlm, otw nk balik ke rumah a.ei call....a.ei kata bapak msk hospital, Ya Allah terkejut bkn kepalang aku dbuatnya...mujur dh nk dekat smpi umh, so xde pape yg terjadi tgh bwk kete tu....smpi umh cuba tepon umh nk ckp dgn mak, skali bapak yg angkat.....
Bapak pitam plus muntah² pagi isnin lps, esok br nk check semula kt hospital...Arini bapak berkeras nk g ofis jgk, tp aku minta half day jer...Alhamdulillah kul 12 td bapak dh blk umh...aku minta bapak rehat jer, aku x smpi ati tgk dia g keje dlm keadaan dia x sihat sepenuhnya lg...Tgh ckp dgn bapak smlm, aku menangis...terkilan sbb bapak selalu x nk bgtau kami kalo dia sakit, dia takut kami risau...tp hakikatnya kalo dia x bgtau lg wat kami semua susah ati....tu pun mujur kwn adik aku yg bgtau....
Pas tepon bapak, aku tepon adik aku plak...kepada dia la aku luahkan rasa sedih aku....wpun adik aku ni bertitle adik, tp aku perasan dia matang dlm sesetengah perkara....adik aku minta aku pujuk bapak utk berhenti keje awal, alasannya kalo dia bgtau sndiri mesti bapak x nk dgr...tp kalo aku yg ckp mesti bapak akan ikut....Bagi aku sama jer kalo sesapa ckp pun,cuma pendekatan tu jer yg mungkin berbeza...aku lebih byk kpd memujuk kot, ada masa aku akan mendesak kalo benda tu utk kebaikan....
Aku doakan semoga bapak dan mak sentiasa sihat, rasa lain plak bila anak² semuanya jauh so xde sapa yg duk dekat. Walaupun kami gilir² balik ke rumah, tp nk menunggu ari isnin ke jumaat tu mesti lama bg mak bapak kan....
Satu ari nanti aku akan minta balik ke negeri, adik akupn nekad utk keje di Ipoh nanti (mudah²an dapatla)...walaupun kami jauh, tp kasih sayang kami xkan berubah......sayang sgt kt mak n bapak, mmuahh....jaga diri tau... (^_^)

2 comments:

Mummy Jannah said...

ksianyer
ela arap ayah akak cpt2 sembuh ek..
jgn sedih2...

azira rais said...

Thanks Ela...
Alhamdulillah, Dr kata ayah akak cuma penat sgt aritu...so kena byk berehat