Wednesday, July 21, 2010

Jadi Peneman...

Hjg mggu lepas aku ditugaskan utk menjadi peneman kepada kakak iparku yg sulung memandangkan abgku n anak2nya ke Langkawi...actually tiket tu dh booking dr bln 11 thn lepas lg (kiranya time tu belum preggy lg, tp dh rezeki xkan nk tolak)...disbbkan kak izie due 17 hb 8, so Dr dh x bg naik flight lg dah, ehhehe....abg aku awl sebulan dh booking aku, so terpaksa la aku cancel kn sebarang appointment sepanjang hjg mggu lepas (cewah, gaya mcm penting sgt je kn, hhehe)....dlm mggu lepas juga beberapa kali abg Ei n kak Izlina call utk mengingatkan aku...so lepas keje aku terus gerak ke Kota Damansara....Alhamdulillah wpun jalan agak sesak tp aku berjaya sampai sna dlm jam 7 ptg...smpi2, dh bertukar uniform sbb ingt nk masak tp rupa2nya kak Izie dh siap masakpn....dia terus ajak mkn sbb dia dh lapar....so akupn ikt jerla.....siap2 mengemas semua, mandi n solat aku layan tv sat.....kak Izie keluar sekejap bgtau dia x berapa larat sgt n nk tdo sekejap...akupn layan tv sorang2, sedar2 aku dh terlenapn kt ruang tamu n masuk ke blk jam 1 pagi......

Ari Sabtu kak Izie ada kelas, so sblm dia pegi dia sempat pesan kt aku a few thing.....dlm keadaan mamai tu aku iyakan je la....kak Izie dh g, aku terus mandi n siap2 sarapan.....nk layan tv, x berapa ada cite menarik so akupn belek mini library umh tu.....ada satu buku yg menarik perhatianku iaitu buku berkenaan Persediaan Utk Berumah tangga....kiranya buku yg tepat utk aku mulakan pembacaanku.....smpi layan cite, aku baca buku tu...menjelang tengahari aku stop sekejap sbb nk masak tghari n mak bapak dh kol bgtau dh nk dekat smpi so lg la aku xcited nk masak....br je nk trn, ada miskol dr adikku....diapn dh otw nk dtg...soalan pertama yg ditanya adalah, "Ya, ada makanan x kt rumah?As lapar nih..." hehehe, adikku nih lapar sokmo......So menu aritu adalah udang masak lemak, ikan bawal masak tomato, sayur goreng n ayam goreng.....x lama je lepas tu, bapak n mak smpi.....adikkupn menyusul kemudian...dh lapar sgt dia time tu, tp tggu kak Izie smpi dulu br mkn sama2....Alhamdulillah, kenyang.....


Ptg tu kami rehat2 jer layan tv n aku lak dh ptg ckit dsbbkn x leh nk tdo so aku baca buku lg....Lepas solat Maghrib kami keluar ke Shah Alam utk mkn mlm di sana....apa ek nama kedainya, terlupa plak....Hajat di hati nk ke I-City pas mkn mlm tp disbbkan jalan kt sna sesak....so tgk je la dr jauh....smpi rumah dlm jam 11.30 mlm....nk layan TVpn mata dh ngantuk, so akupn lena jerla....


Pagi Ahad tu tidurku dikejutkan oleh panggilan dr Ela...adeh, x sangka la plak nk jumpa pagi tu...so mmg x g la aku sbb nk kena tlg kt dapur lg...kesian la kt kakak iparku tu...so menu pagi itu adalah nasi goreng beserta dgn ikan kering n ayam goreng...yummy....menjelang tghari kami ke UTM Jalan Semarak, memenuhi jemputan perkahwinan cucu opah sedaraku....blk dr kenduri, siap2 solat dpt call dr Ela sekali lg utk berjumpa kt restoran jejantas Sg. Buloh...terubat juga kerinduan pada insan2 yg disayangi....(^_^) di sbbkn aku x pasti jalan pulang, aku ajak adikku temankanku...sib bek dia teman, so idakla risau sgt...mekasih dik....pas Maghrib, mak, bapak n adikku nk pulang ke destinasi...hajat di hati aku mmg nk blk sbb x bwk baju kurung lbh tp aku tunda kn jer la sbb dh mlm n rasa x sedap ati kalo blk lewat sgt.....So bermalam lg la aku mlm tu nmpaknya.....sib bek ada baju kak Izie yg muat di badan ini, hehehe...siap menggosok aku terus msk bilik sbb esok nk bgn awl....huhuhu...tersedar dlm kul 3 lbh sbb Yana masuk blk n tidur sebelahku.....


Aku bgn jam 5.50 pagi utk bersiap, kejutkan Yana tp dia menggeliat jer...(ngantuk sgt kot sbb br smpi kul 2.30 pg)...siap solat, aku kejutkan dia sekali lg n kali ni barula dia bgn...abg n kakak iparkupn dh bgn n bersiap....dlm kul 6.50 aku gerak ke Putrajaya dgn memakai pakaian yg ditaja oleh kak Izie, heehhe....thanks abg Ei sbb bg coklat....sblm blk, aku pasan Yana berbisik sesuatu kt ayah dia n aku dgr abg Ei ckp Chik Ya kena g keje, dia x leh tdo cni lg....adui, cian Yana...mesti nk sgt aku tdo umh dia lg...next time ye sayang.....

Suasana dlm Dewan UTM, time ni lampu digelapkan sbb menunggu kedatangan kedua mempelai

Kak Izie yg sentiasa aktif n lincah

No comments: