Monday, July 5, 2010

Teruja...(^_^)




Ptg smlm, bapak ajak g umah makcik (obek Ende)....kenapa disebut obek n bkn makcik?sbbnya aku ni ada keturunan boyan belah bapak....so makcik mmg diberi gelaran obek (x kira lelaki atau perempuan)...tu serba ckit je la....

Alkisahnya aku nk cite psl bakul yg obek buatkn utk ku.....bakul 2 akan aku gunakan utk hantaran nnti....setelah aku survey n tgk2 design kt majalah n intenet akhirnya aku putuskan utk gunakan bakul utk hantaran2 aku nnti...mulanya aku ingt nk beli jer, tp bila tgk harga mcm x berbaloi jer...belum lg msk hiasan bagai.....tetiba terdetik idea nk suruh obek yg buatkan memandangkan mak penah bgtau obek reti buat kraftangan mcm bakul dr surat khabar....walaupun aku x penah tgk berdepan, tp penahla sekali dua tgk kt TV....aku suarakan hasrat ku kt bapak n Alhamdulillah dipersetujui n terus aku hubungi obek n obekpn setuju nk buat....aku minta dr bln 4 lg memandangkan benda ni mkn masa, so x salah aku bgtau obek awl2.....n smlm dh 5 bakul siap, mmm mmg menusuk hati melihatnya...dh blh bygkn nk letak apa n hiasan yg bersesuaian....ni adalah cth pic bakulnya, tp yg ni bakul dr rotan/mengkuang betul.....teman idakla mampu smpi ke tahap itu.....
So, here the list of our hantaran
Dari dia kepadaku:
1) Mas Kawin
2) Gelang / cincin
3) Telekung (dh beli)
4) Sejadah (dh beli)
5) Perfume
Dari aku kepadanya:
1) Tafsir Quran
2) Set mandian
3) Perfume
4) Sejadah (dh beli)
5) Kain pelikat
6) Tuala
7) Buku² ilmiah
Item no.5 tu belum confirm lg sbb rasa mcm x sesuai jer...mmm, akan difikirkn semula..Barang2 yg lain setakat ni belum beli lg...tunggu lepas raya baru nk beli kot......
p/s:
1) dapat berita dr sepupuku yg akan bertunang pada 24/7...syukur Alhamdulillah...begitu juga dgn sahabat time belajar kt uniten dulu iaitu Fazi akan menamatkan zaman bujangnya pada bln September nanti...Alhamdulillah nampaknya ko dulu yg ikt jejak Maria.....syukur.....
2) Dapat 1 lg berita gembira....aku bersyukur dgn pemberian-Mu Ya Allah......jgnla aku alpa atau lalai dengan setiap nikmat yg diberi kepadaku....(^_^)

No comments: