Wednesday, July 28, 2010

weekend @ Ipoh

sepupuku, Elin...

bersama dgn sepupu gak Elin n Anum

Jumaat lepas, pas keje aku terus gerak g amik adik kt Puchong...baru je nk gerak, boss call bitau suh attend Program Corporate Sailing Teambuilding (haish, apa ke benda lak ai) ari Isnin n Selasa....so antara rela n terpaksa aku setuju gak, saya yang menurut perintah, hehehe...pas Maghrib terus gerak ke Putra Height plak utk amik sepupu...memandangkan harga minyak dh naik, kami mengamalkan amalan berkongsi kenderaan...hehehe...

Pagi Sabtu tu, awal pagi dh terbangun sbb ada majlis pertunangan sepupuku di Tambun...(tahniah Elin, dh x lama jer lg dh nk jadi isteri org)....jaga la ikatan ni baik2 n semoga tabah n sabar mengharungi dugaan sepanjang bertunang ni.....maka berjumpa la kami sedara mara sbb bkn senang utk kami berkumpul ramai2 selain raya kedua.....

Ari Ahad, sekali lagi aku menghadiri kenduri ustaz yg mengajarku mengaji, pak Usop...garang ooo, smpi ada 1 masa aku siap pki seluar tebal kt dlm sbb kalo kena rotan idakla sakit sgt....Alhamdulillah berkat didikan Pak Usop, aku kenal la hukum2 tajwid n sesekali join tahtim (betul ke ye perkataan tu, dh lupa lak) bila ada di antara kami yg dah tamat Quran...(^_^) Time kenduri ni jugak aku berjumpa dgn bakal keluargaku (insya-Allah)....niat di hati nk balik ke Putrajaya ptg tp memandangkan hujan lebat ptg tu so lepas Maghrib br gerak blk.....Amik sepupu kt kampung, sempat lg mkn durian sblm gerak balik Putrajaya n smpi putra Height jam 12.45 mlm.....sib bek dh prepare semua brg, so esok g training terus gerak dr umh sepupu jer....

Isnin - ari pertama kursus, tgk semua org besar2 dr segi pangkat nya...(terasa gak diri ini kerdil, tp maintain cool)...ptgnya adalah ari yg paling bermakna sbb buat pertama kalinya aku menjejakkan kaki di kapal layar (kapal yg dgunakan utk pertandingan Monson Cup nanti)...wpun jenuh nk memahami dialek org Aussie nih, tp Alhamdulillah kami berjaya mengemudi kapal layar n berjaya smpi ke jeti semula.....Thanks to Dave n Minli (betul ke x ntah ejaan nama yg sorang tuh)...actually latihan ari ni adalah persediaan utk perlumbaan pd keesokan arinya.....huhuhu


ni contoh kapal yg dgunakan masa bertanding, bkn time training aritu...ehehhe


Selasa - memandangkan pagi tu angin x seberapa ada, so pertandingan dimulakan selepas solat Zuhur.....di panah panas terik kami siapkan kapal n test dulu...ternyata angin x seberapa ada sgt....setelah lama berlegar2 kt tengah tasik Putrajaya tu, barula angin ada n perlumbaan dimulakan, yippie yippie.....1st round kami dapat tempat kedua, bekerjasama dgn pasukan yg aku dh kenal so komunikasi lbh senang sebnrnya.....then kami swap (bowman n grinder), iaitu aku n team mate aku Abdullah....so bergilir2 la kami berdua naik ke kapal lain plak...kapal terakhir adalah pengalaman yg plg mencabar bg ku sbb time 2 angin kuat sgt so tugas aku semakin mencabar...x sempat nk minum air setegukpn sbb duk kena tukar tempat ke kiri n ke kanan, nk kena pusing grinder lg naik terduduk aku dbuatnya....at last, aku bertukar posisi dgn penarik tali...pun penat dbuatnya smpi jari terluka.......mujurla atas keprihatinan trainer, pertolongan segera diberi......mmg pengalaman yg best...terima kasih kpd BSN sbb beri peluang kepada kami...(^_^)

No comments: