Wednesday, July 20, 2011

3rd monthly check-up



Bismillah dan salam buat semua.....



Alhamdulillah pagi tadi utk ke sekian kalinya saya ke KK utk melakukan monthly check-up di presint 9.....syukur semuanya ok dan baik2 saja walaupun kekhuatiran saya adalah pada berat badan....manakan tidak, saya menimbang di pejabat naik smpi 4 kilo, huhuhu.....tp td timbang cuma naik 1.10 kg (actually x leh naik byk sgt utk 5 bulan pertama nih) tp memandangkan nurse x bising so sy assume okla kot....dan mungkin jugak minggu lepas saya berjaya berpuasa selama 2 ari...hehehe...owh ye kali ni hb saya menurun lak...dari 14.2 ke 12.2.....adakah sebab sy tukar vitamin dr 4 jenis tu kepada obimin atau apa yer?aduhai, risau plak......hb ni penting sebab menyalurkan oksigen kepada baby, mudah2an baby sihat dalam rahimku ini, Amin...


Tadi sekali lagi buat ultrasound utk dengar denyutan jantung baby, hehe senyum sokmo saya bila dengar denyutan jantung baby.....dan tadi juga saya scan setelah kali terakhir saya scan ketika baby di usia 7 minggu....cepat jer rasa awak membesar...dh boleh nampak kepala, jantina, kaki, tangan n denyutan jantung awak.....we love u baby!!sekali lagi en suami x dapat menyaksikan semuanya almaklumla di klinik kesihatan ni suami mmg x boleh masuk....Tapi sy tetap memuji suami saya yg sudi menemankan saya g check-up, teruskan yer sayang....love u, mmmuahhh!!owh tadi juga kami suami isteri sebulat suara decide utk tidak scan utk mengetahui jantina anak kami...kami memutuskan biarlah ianya menjadi kejutan buat kami berdua dan kami akan menerima x kira lelaki ataupun perempuan jantina ank kami nnti...yg penting baby sihat sempurna, Amin....so persiapan utk beg2 baby nnti perlulah bersifat warna universal, hehehe.....





p/s:

skrg duk tertunggu2 nak balik Ipoh sbb nk ptg rambut....mcm dh pjg sgt jer....bkn x nk potong kt cni, tp kt Ipoh selesa kalo mak yg tolong potongkan....save duit n lebih selesa.... (^_^)



No comments: