Thursday, July 7, 2011

Rambutan oh Rambutan



Bismillah dan salam ari Khamis buat semua....




Pagi semalam punyala excited bila bonda tercinta call n beritahu khabar gembira....khabar apakah itu yer?sah2 la ada kena mengena dgn tajuk entry ni kan.....mak bgtau rambutan kt pokok belakang dh masak, so kalo nk mkn cepat2la balik sebelum kehabisan sebab kali ni 1 pokok rambutan jer yg berbuah......



Last pokok rambutan ni mengeluarkan hasil adalah pada bulan Mac yg lepas, mujurla sempat masak kali ni sebelum puasa.....kalo x, tengok buah rambutan sambil jemur kain pun rasa terliur....Pokok rambutan mak ni rendah jer, lagi la saya risau sebab selalu jadi mangsa anak2 sedara saya dengan mudah sekali memetiknya....dorang semuanya boleh dikira sebagai hantu rambutan jugakla.....smpikan yg Akmal tu minggu lepas perasan je buah rambutan dah masak, di suruh nya Tok ambilkan durian utknya (actually Akmal confuse mana satu rambutan n durian, hehhe) walaupun dah diperbetulkan, tp dia tetap kata rambutan itu adalah durian.....



So saya dalam usaha utk memujuk encik suami utk pulang ke Ipoh minggu ni wpun harapan mcm tipis dek kesibukan suami mencari rezeki....tp xpe, saya akan kirim pada abg saya atau pada mertua saya mungkin memandangkan mereka akan ke sini nanti....Cuma besarlah harapan saya agar rambutan x habis dikerjakan oleh anak2 sedara saya....huhuhu...


p/s:

dulu rumah saya dikelilingi dengan pokok pelam n pokok kuinin depan rumah, pokok limau kt tepi rumah, pokok mempelam telur kt tepi rumah, 2 pokok rambutan kt tepi rumah (satu rambutan merah n satu lagi rambutan kuning) TAPI kini tinggal 2 pokok rambutan kt belakang rumah n pokok jambu air kt tepi rumah......rindunya nk makan buah pelam depan rumah dulu tu.....


No comments: