Thursday, May 3, 2012

Safiyya mewarisi sifatku.....



Alhamdulillah anak umi dah berjaya meniarap di usia 4 bulan ++



Bismillah dan salam buat semua...

Alkisahnya 3 minggu yg lalu saya bercerita kepada ayahanda tersayang ttg perangai anak saya yg saya kira sedikit manja tp sy istilahkan dia mengada2 kepada bapak saya....Bukan apa, kdg2 saya rasa saya bebas bercerita dgn ayah saya ttg perihal apapun dan saya tahu ayah saya memahami saya dan ayah saya tahu segala isi hati saya.....

Kisahnya bermula apabila anak saya 'buat perangai' kt nurseri apabila dia x nak direct feeding dengan saya....Kalau di rumah perangainya tidak sebegini, tp di nurseri dia bantai x nak menyusu tp nk tido...Saya bukan apa, kdg2 rasa risau x bg dia susu terlebih dahulu sebelum ke pejabat sbb anak saya on off menyusu menggunakan botol...bayangkan nk sampai ke rehat tengahari tu ada la dalam 3-4 jam, dah tentu dia akan lapar.....sudahnya saya tertekan n ceritakan kepada ayah saya ttg perangai Safiyya yg mengada2 tu....

Pada awalnya ayah saya memberi kata2 semangat n pesan supaya saya sentiasa berfikiran positif namun disebabkan 3 hari berturut2 saya telefon ayah saya n saya masih tertekan at last bapak saya kata yg Safiyya tu sebijik dgn perangai saya semasa kecil, iaitu sentiasa nak dimanjakan n nakkan perhatian...adehhh, terkena jua akhirnya....pada awalnya saya menafikannya tp bapak saya kata dah besar baru saya berfikiran matang n dah kurang manja tp waktu kecik2 dulu mmg sama jer dgn perangai Safiyya....hehehe.....bapak kata, kalo bapak boleh jaga Ya, bapak yakin Ya pun boleh jaga Safiyya sbb Safiyya tu cermin bg diri Ya sendiri, huhuhuhu....

Seminggu Safiyya berperangai sedemikian dan sekarang dia mula berubah laku hari demi hari....apepun umi n daddy akan tetap sabar melayan kerenah anakanda yg bobot nih...luv u sayang.....





No comments: