Friday, April 3, 2009

Last weekend activity

Lupa nk update story aktiviti hjg mggu lepas....

Aku blk dr KL naik bas lps keje, smpi Ipoh dlm kul 12 tgh mlm...ada org amik,jeng jeng jeng...g mkn skejap n terus balik umah...Esoknya (sabtu) xde aktiviti spesifik sbb nk tggu abg Ei n famili smpi....dh hbs msk tghari br abg Ei smpi....seronoknya jumpa Yana n Akmal, x penat layan dorang....Akmal mula² jer takut², lepas beberapa jam dia dh ok...ligat je main basikal dgn kakak dia...main skejap dia mintak makanan, semua makanan dia nak makan n bila org makan dia minta apa yg kita makan tu...comel tgk aksi dia mkn limau bali, wpun masam dia nk jgk lagi...bila x bg, hbs dia buat mogok dgn cara meronta² kt lantai, manja sungguh Akmal Iyadh ni....Petang tu semua keletihan n tido kecuali Yana, tahan betul dia ni....dh semua tido, dia kaco sorang². Feveret dia dh tentu kaco tok dia.....smpi ke mlm Yana n Akmal main basikal kt luar sambil abg Ei n bapak mengecat....Akmal pn sesekali dtg nk 'tolong' jgk...

aktiviti dlm kereta, :-)

Ahad pagi, Yana gerak aku ajak g joging...disbbkn mlm sblm tu aku tdo lewat,so ada rasa malas nk join....semua pegi joging kecuali aku, so aku juz prepare breakfast utk semua pagi tu....dlm tghari kitaorg g Kuala Kangsar, nk jumpa Alya (anak abg Man), suka Yana tgk Alya tido dlm buaian...Akmal mcm biasa duk xplore smbl mkn.....mmg ikut abg Ei la Akmal ni, tahan betul perut dia....smpi umah dari Kuala kul 5 ptg, kemas² brg nk blk KL...at last lepas maghrib jgk baru bergerak....dlm kete aku dh rasa mengantuk...suruh Yana tido sbb esok dia nk g sekolah lagi...dia setuju dgn syarat Chik Ya tido jgk...akupn lelap la skejap sebelum terjaga sbb takut abg Ei terlelap tgh bwk kete tu....Alhamdulillah, akhirnya smpi Putrajaya kul 12 tghmlm, mujurla baju dh gosok...kemas² brg n diri terus je msk tido,zzzZZZzz...my happy weekend end here (^_^)

Akmal tgh tekun dengar apa yg Opah tengah cakap

gambar lama Alya, skrg ni dia dh botak.... :-)

No comments: