Wednesday, April 15, 2009

Question??

Mlm td aku telah ditanya oleh kwn ku setelah aku memberitahu yg aku nk balik Ipoh lg minggu ni....katanya skrg ni aku dh tidak meluangkan lagi masa utk dia, aku berfikir semula kata²nya...Yes, mmg aku selalu balik ke Ipoh skrg ni dan ada sekali tu aku balik 5 minggu berturut² TAPI 2 minggu lepas aku x balik ke Ipoh dgn harapan aku mmg nk luangkan masa aku dgn sahabatku itu. Tapi apa yg terjadi utk tempoh 2 aritu????aku ada satu perasaan serik kalo aku x balik ke Ipoh...sbb apa aku ckp mcm tu?x perlula aku jelaskan kenapa sbb aku rasa dia sendiri boleh fikirkan sebab dan musababnya. Cuma bezanya antara aku dgn dia, wpun dia x luangkan masa utk sahabatnya ini (wpun kami tggl serumah) namun aku x kisah sbb aku x nk halang dia dgn kehidupan dia n aku dgn cara aku sendiri....Sekalipn aku x penah ungkit kt dia bila dia x dpt luangkan masa utk aku lg n adik dia....Bayangkan sepanjang minggu bekerja, aku cuma berjumpa muka n dpt berborak dgn dia di pg ari sblm dia g keje jam 6.30 pg....itu je la masa setengah jam aku dpt luang masa dgn dia......bila dia balik keje atau dr jumpa dgn kwn dia, selalunya aku dh tidur....So aku rasa x adil utk dia bertanyakan soalan tu pd aku....Bkn dia x tau kenapa aku selalu balik Ipoh.....Aku x nak tegur dgn perubahan dia sbb aku pernah ditegur bila aku berubah dulu wpun sedaya upaya aku cuba x mengabaikan dia bila berada di rumah....
One more question, smlm adik dia merepotkan segala aktiviti aku bila berada di rumah (time dia xde)...what's the point??Mmg aku marah, sbbnya seolah² aku x boleh buat apa yg aku suka? Salahkah aku berbual dgn org yg aku sayang? Salahkah aku baca buku sendirian dalam bilik?Kenapa apa yg aku buat serba x kena ni?mmg xde mood arini, rasa sakit sgt hati bila aku di layan bagaikan org luar sedangkan aku tidak meng'ingini'pn duduk kat situ....Kepada 'dia' aku luahkan segala yg ada dalam hati aku, ada masa aku dh penat utk semua ini.....penat sesgt.....aku menangis sendirian bila aku dh x mampu lagi utk bertahan....

1 comment:

Mummy Jannah said...

cari je umah lain....ada kawan tp myakitkan ati watpe???adik die pun sibuk...sedangkan adik akak xsibuk... lg baik dok sorang..... mgkin sb akak nie lembut orgnyer...2 yg die seng2 buli akak. kalo dgn ela, siapler die tue....... agaknya mental problem kot die tu....