Wednesday, October 5, 2011

Baju Mengandung

saya di kala usia kandungan 29 minggu ;-p (gumuk kan, huhuhu)


Bismillah dan salam buat semua.....


Alkisahnya arini saya nk berceita pasal baju mengandung / maternity dress....percaya atau x, xde sehelaipun baju maternity yg saya beli sejak disahkan mengandung sehingga kini hampir 30 minggu usia kandungan saya....Pasal apa jadi lagu tu??jeng jeng jeng...sebabnya kakak² ipar saya yg baik hati plus dorang dh selamat bersalin tahun lepas telah meminjamkan baju dorang kepada saya....x semua baju yg saya boleh pakai disebabkan ada yg lengan 3 suku, ada yg jarang so suami tidak mengizinkan saya memakainya....selebihnya saya memakai baju blaus saya yg sedia ada...untung sebabnya blaus2 sy kebanyakannya mmg bersaiz besar dr saiz bdn saya, so bila mengandung mmg masih boleh pakai blaus2 tersebut....


Saya mula memakai baju mengandung sejak kandungan saya berusia 5 bulan, ikutkan time tu perut saya masih kecil tp memandangkan bila saya memakai baju kurung, saya terpaksa membuka kancing kain dan kelihatan kain saya singkat dari sepatutnya.....cuma ada sesetengah baju kurung je yg sy muat lagi.....time raya aritu adalah 3-4 pasang baju kurung yg saya tempah besar supaya membolehkan saya memakainya....oh ye, ada masa saya memakai jubah yg saya sedia ada yg mana sebelum ini saya hanya pakai bila solat Terawih jer......kiranya mmg save duit jgk la, hehehe.....setakat mengandung, saya hanya keluarkan duit utk membeli yg 'dalaman' jer...almaklumla, saya x selesa bila memakai yg ketat2....rasa mcm kesian jer kt baby bila saya pakai ketat2 menyebabkan dia x dpt bergerak aktif.......



Now, masa utk membeli barang keperluan baby plak.....Last week dh membeli serba sedikit brg keperluan utk our lil junior....misi minggu ni, kalo suami x keje bolehla meneruskan misi (bergantung juga kepada kedudukan kewangan semasa, hehehe) mencari barang plus survey brg2 yg lain plak.....



2 comments:

A.I.N said...

ala...xgemuk mane pon, pipi x naik. kompem pas bersalin slim balik:)

azira rais said...

Ain,
iskh, cuba tgk betul2 tang pipi tu....tang perut lagi ler, ngeri nk tgk...huhuhu...hrp2 pas bersalin back to normal, hehehe verangan jer lebih