Monday, October 31, 2011

Tika Sendirian



Bismillah dan salam buat semua....

Minggu lepas adalah beberapa kali suami saya terpaksa pulang lewat disebabkan kerja dan kadangkala saya juga terpaksa pulang lewat atas urusan kerja....Time saya pulang lewat, saya tidak risau sgt tapi bila encik suami terpaksa pulang lewat dan saya pula di rumah sendirian menyebabkan diri saya senang sekali rasa sayu dan serta merta sebak mula melanda diri.....tetiba mood sentimental plak, huhuhu...apa yg sy terfikir di kala saya sendirian adalah:



a) saya kini dah hampir 34 minggu tapi saya masih membawa kereta utk ke sana sini....Alhamdulillah saya masih mampu utk membawa kereta dan saya masih selesa cuma bila jangka masa panjang, saya sering sakit2 belakang.....nak mengada2 minta suami tolong amik n hantar plak, saya rasa x mau membebankan dia memandangkan ada masa suami saya perlu pulang lewat;



b) bila suami pulang lewat dari kerja, saya risau kalo tiba2 saya sakit either nk bersalin atau perut x selesa atau sakit belakang....saya paling risau kalo saya terjatuh atau tergelincir (saya dh hampir 3 kali tergelincir di tandas @ bilik air sama ada di pejabat ataupun di rumah...Syukur kepada Allah SWT kerana melindungi saya dan bayi kerana setiap kali tergelincir, tangan saya sempat berpaut pada sesuatu....Mudah2an kami sentiasa dilindungi...Amin....



c) Saya risau nk tido malam sendirian sbb takut kalo2 saya kaki saya cramp....saya perlukan kehadiran suami saya untuk memicit saya di kala kaki saya cramp.....saya masih x boleh memakai selimut di malam hari ataupun memakai stokin disebabkan rasa panas....penah juga pki selimut tp bila panas, automatik tgn sy akan selak selimut n campak kt suami atau sy campak kt bawah.....sekadar mampu menyapu minyak sebelum tido jer.....



d) saya rasa sebak setiap kali apa yg sy rancangkan terpaksa ditunda disebabkan hal lain.....ada sekali time berbincang dgn suami dlm kereta n terpaksa tunda/cancel perancangan awal yg sy buat membuatkan saya terasa hati...lalu sy mendiamkan diri dan perbuatan tersebut menyebabkan hidung saya merah menahan sebak di dada.....huhuhu, sungguh saya lemah dlm mengawal emosi....





p/s :



Baby sayang, maaf kdgkala ibu terikut2 dgn perasaan.....baby jgn ikut mcm ibu yer, baby kena kuat sebagaimana ibu selalu pesan pada sayang....i love u sayang n ayahpun sayang kt awak tau...









2 comments:

Yaati Nor said...

mcm tu la baru kawin kot mmg mcm tu..saya pun frust klu apa yg dirancang tak jadi..kesimpulan dia en somi tak rancang apa2 dia tak suka klu saya merajuk klu tak jadi. pastu klu drive sendiri sampai hampir 40 minggu normal la bagi saya..sebab mmg tu je yg boleh en somi hala utara kita hala ke selatan mmg tak boleh nak hantar. tapi yg touching dia bg bwk kete dia. sebab kete dia power stering..kita kita mcm pulas stering loro katanya..kete kancil.

azira rais said...

Terima kasih kak Yati atas nasihat n pesanan...insya-Allah pengalaman kak Yati akan sy jadikan kekuatan buat diri saya...Amin